از سبزی‌های فراسودمند غافل نشویم/۹ خاصیت هندوانه

ممنوع بودن خوردن گوجه سبز برای مبتلایان فشارخون، لزوم خوردن سبزی‌های فراسودمند، مضرات خوردن نمک زیاد برای سلامتی، ۹ فایده هندوانه برای سلامت بدن، آشنایی با خاصیت‌های میوه آلوزرد، و خواص بی‌نظیر زنجبیل برای سلامتی بانوان را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هندوانه میوه‌ای خوشمزه و گوارا است که برای افراد مفید است، این ماده فقط ۴۶ کالری در هر فنجان دارد اما سرشار از ویتامین C، ویتامین A و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است.

هیدراته نگه داشتن بدن، حاوی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید، جلوگیری از سرطان، بهبود سلامت قلب، ضد التهاب و کاهنده استرس، کمک به رفع درد عضلات، مفید برای پوست و مو و بهبود هضم غذا ۹ فایده هندوانه برای سلامت بدن است.

از سبزی‌های فراسودمند غافل نشویم/۹ خاصیت هندوانه

خواص بی‌نظیر زنجبیل برای سلامتی بانوان

زنجبیل از آن ادویه‌هایی است که می‌توانید آن را به صورت تازه یا پودر شده استفاده کنید، زنجبیل را به صورت دمنوش و ترکیبی یا به صورت طعم‌دهنده در غذا هم می‌توان استفاده کرد، طعم قوی زنجبیل برای اغلب خانم‌ها متفاوت و لذت بخش است.

زنجبیل آنتی‌اکسیدان دارد اگر مقداری زنجبیل را رنده و با آب ترکیب کنید و به کف سرتان اسپری کنید علاوه بر از بین بردن شوره، به دلیل سرعت بخشیدن به گردش خون در فولیکول‌های مو، باعث رشد بیشتر موهای شما می‌شود.

نوشیدن دمنوش زنجبیل بهترین انتخاب برای روزهای اول قاعدگی است، زنجبیل را می‌توانید به عنوان یک اسکراب طبیعی در خانه استفاده کنید و از شر پوست‌های مرده سطح بدن خلاص شوید، زنجبیل سوخت و ساز یا متابولیسم بدن را بالا می‌برد و باعث می‌شود شما کالری سوزی بالایی داشته باشید.

مضرات خوردن نمک زیاد برای سلامتی

پزشکان و متخصصان تغذیه در این زمان حساس که ویروس کرونا شیوع یافته و ایمنی بدن برای مقابله با آن بسیار مهم است، توصیه می‌کنند تا ایمنی بدن را از طریق غذاهای مخصوص یا ورزش مفید تقویت کنید، تا بدن در برابر عفونت مقاومت کند یا بر بیماری غلبه یابد.

یک تحقیق در آلمان نشان داده که نمک زیاد می‌تواند تعادل انرژی سلول‌های ایمنی را برهم زده و از عملکرد صحیح آن‌ها جلوگیری کند. برای بسیاری، افزودن نمک به وعده‌های غذایی کاملاً طبیعی است، اما این موضوع ممکن است یک خطر عمده برای به خطر افتادن سلامتی باشد. نمک زیاد در غذا ممکن است منجر به فشار خون و همچنین می‌تواند منجر به اختلال شدید در تعادل انرژی سلول‌های ایمنی شود و از عملکرد صحیح آن‌ها جلوگیری کند.

مطالعات نشان داده است پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف بیش از حد نمک ممکن است منجر به کمبود انرژی شود و بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد که آسیب پذیری آن در برابر بیماری را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، خوردن غذای شور منجر به افزایش التهاب می‌شود که ممکن است خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

از سبزی‌های فراسودمند غافل نشویم/۹ خاصیت هندوانه

آشنایی با خاصیت‌های میوه آلوزرد

آلوزرد حاوی ویتامین‌های آ- ب –ب ۲- ب ۶ پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد است، آنتی اکسیدان این میوه بهترین گزینه برای بیماران به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه با مصرف این میوه افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.

معمولاً این میوه با پوست مصرف می‌شود، این میوه به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود، عامل دل درد در کودکان محسوب می‌شود، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه با پوست خودداری کنید.

مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی و کاهش چربی مورد استفاده در شیرینی‌پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.

مبتلایان فشارخون گوجه سبز نخورند

یک متخصص تغذیه با اشاره به این‌که گوجه سبز میوه‌ای است که اکثریت مردم کوچک و بزرگ آن‌را دوست دارند، اظهار کرد: این میوه ترش مزه و آبدار خواص بسیاری دارد اما برخی از افراد نباید آن را استفاده کنند، چرا که در صورت خوردن گوجه سبز دچار مشکلاتی خواهند شد.

سمیرا مرادی بیان اینکه خوردن گوجه سبز حتی محدودیت سنی دارد، افزود: مصرف گوجه سبز برای افراد مبتلا به فشارخون بالا ممنوع است، بیشتر افراد اغلب گوجه سبز را با نمک زیادی می‌خورند که برای سلامتی خطرناک است، به خصوص افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماران کلیوی نباید نمک زیاد مصرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به رفلاکس نیز نباید از این میوه مصرف کنند، گفت: میزان اسید گوجه سبز بالا است که می‌تواند باعث سوزش معده، معده درد و رفلاکس در افرادی شود که از ناراحتی‌های معده رنج می‌برند.

سبزی‌های فراسودمند بخورید

نقش سبزی‌ها در حفظ سلامتی به دلیل خواص بیشمار، به خوبی شناخته شده است، اکثر سبزی‌ها کالری کمی دارند، اما از نظر ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر بسیار غنی هستند، برخی از سبزی‌ها بیش از دیگران توانایی مبارزه با التهاب یا کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را نشان داده اند، این سبزی‌ها عبارتند از:

اسفناج

اسفناج غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. اسفناج منبع خوبی از پتاسیم است و می‌تواند عوامل خطر فشار خون بالا را کاهش و فشار خون را تعدیل کند.

هویج

هویج منبع بی نظیری از بتاکاروتن است که می‌تواند در بدن به ویتامین A تبدیل شود. محتوای آنتی اکسیدانی بالای هویج می‌تواند به کاهش خطر ابتلاء به سرطان ریه و پروستات کمک کند.

کلم بروکلی

منبع غنی ویتامین K، ویتامین C، فولات، منیزیم و پتاسیم است. بروکلی حاوی سولفورافان، ترکیبی است که می‌تواند از سرطان جلوگیری کند. خوردن بروکلی همچنین به کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن با محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

از سبزی‌های فراسودمند غافل نشویم/۹ خاصیت هندوانه

سیر

مطالعات نشان می‌دهد که سیر می‌تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید خون کمک کند. در برخی مطالعات نیز دریافتند که سیر می‌تواند سطح قند خون را کاهش داده و اثرات ضد سرطانی داشته باشد.

نخود فرنگی

نخود سبز حاوی مقدار بالایی از فیبر، پروتئین، فولات، ویتامین‌های A، C، B و K است که به سلامتی سیستم گوارشی بدن کمک می‌کند. همچنین شامل ترکیبات گیاهی به نام «ساپونین» است، که ممکن است اثرات ضد سرطان داشته باشد.

زنجبیل

مطالعات نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند تهوع، التهاب و درد ناشی از بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتویید را کاهش دهد. مکمل‌های زنجبیل همچنین ممکن است به کاهش قند خون کمک کنند.

کلم قمری

کلم قمری غنی از فیبر و ویتامین C است. یک لیوان کلم قمری بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تأمین می‌کند! مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که کلم قمری به طور بالقوه می‌تواند باعث کاهش قند خون شود.

کد خبر 492782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.