طرح ساماندهی اراضی چرخاب و دره میراب به تصویب رسید

شهردار زرین شهر گفت: پس از پیگیری‌های متعدد در دوره پنجم شورا، طرح ساماندهی اراضی چرخاب و دره میراب در کمیته گردشگری استان اصفهان بررسی و پس از ۲۵ سال به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی امروز (سه شنبه) در جمع مسئولان شهرستان لنجان یکی از راه‌های کشف فرهنگ‌های بومی را تجربه کردن سبک زندگی ساکنان مناطق مختلف از نزدیک‌ترین فاصله ممکن دانست و اظهار کرد: امروزه مدیریت شهری و برنامه‌ریزان در حوزه گردشگری شهری نگاه ویژه‌ای به تقویت مزیت‌های رقابتی شهرهای تحت مدیریت خود با دیگر شهرهای ایران دارند.

وی صنعت گردشگری را یکی از عوامل تأثیرگذار در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی شهرهای ایران دانست و افزود: توسعه صنعت گردشگری در خطه طلایی ایران فرصت‌های بی‌نظیری را برای توسعه شهر، ارتقا بوم گردی، کاهش نرخ بیکاری، توزیع عادلانه درآمد و درنهایت رونق اقتصادی شهر و شهروندان را به همراه دارد، از این رو مدیریت شهری زرین شهر تمرکز خود را بر توسعه زیرساخت‌های شهری متمرکز ساخت.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: ساماندهی اراضی چرخاب و دره میراب یکی از طرح‌های مهم برای توسعه گردشگری در زرین شهر به شمار می‌آید که حدود ۲۵ سال است، مدیریت شهری به دنبال الحاق آن به بدنه شهر بوده و در این مسیر نیز شاهد ثبت و فعالیت شرکت تعاونی با حضور مالکان این منطقه بودیم.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های متعدد در دوره پنجم شورا، طرح ساماندهی اراضی چرخاب و دره میراب در کمیته گردشگری استان اصفهان بررسی و با الزام رعایت حقوق مکتسبه شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی و همچنین مطالعه دقیق طرح آمایش با رویکرد و ضوابط گردشگری با حفظ کاربری‌های مرتبط با پهنه بندی گردشگری پس از ۲۵ سال به تصویب رسید.

محمدی اضافه کرد: مساحت محدوده طرح ساماندهی اراضی چرخاب و دره میراب ۴۱ هکتار بوده و موقعیت این طرح حدفاصل غرب بلوار معراج، شرق اراضی کشاورزی و حریم شهر چمگرادن، جنوب بلوار معلم و خیابان نهضت و شمال کانال آبرسانی، اراضی کشاورزی و رودخانه زاینده رود است.

وی با اشاره به نقش گردشگری در پویایی و افزایش جذابیت فضاهای شهری، عنوان کرد: با توجه به روند مهاجرت در زرین شهر، توجه به توسعه صنعت گردشگری شهری و اجرایی کردن طرح ساماندهی اراضی چرخاب و دره میراب قطعاً علاوه بر جلوگیری از کاهش جمعیت رونق اقتصادی شهر و شهرداری را محقق ساخت چراکه این منطقه دارای طبیعت بکر بوده و توسعه زیرساخت‌های لازم در آن همگام با معیارها و استانداردهای لازم می‌تواند در فصول مختلف گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: نباید این مهم را به دست فراموشی سپرد، منافعی که از گردشگری و ورود گردشگر به شهرهای ایران حاصل می‌شود، تنها در بازدید از یک مجموعه و اقامت در یک مجموعه بوم گردی خلاصه نمی‌شود بلکه با ورود گردشگر کل زنجیره یک شهر اعم از حمل و نقل، بازار و کلیه صنایع وابسته به گردشگری به حرکت در خواهد آمد.

وی متذکر شد: ساماندهی اراضی چرخاب و دره میراب به دستان شهروندان و مالکان اجرایی می‌شود و اگر همگان در کنار مدیریت شهری قرار گرفته و در این راستا تلاش کنند پویایی در این منطقه رخ خواهد داد.

محمدی بافت‌های تاریخی را تجلی گاه فرهنگ اصلی یک جامعه و شهر دانست و یادآور شد: شهرداری زرین شهر در طول سه سال و نیم گذشته فعالیت‌های زیادی را در راستای حفظ هویت تاریخی شهر انجام داده است و این روند می‌تواند یکی از عوامل توسعه گردشگری خلاق در زرین شهر باشد که راه نجاتی برای احیای بافت‌های تاریخی نیز به شمار می‌آید.

کد خبر 492759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.