۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
جشنواره بهار نارنج در بابل آغاز شد

دبیر دهمین جشنواره ملی بهارنارنج از آغاز این جشنواره در بابل خبرداد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی حسینی امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا جشنواره بهار نارنج بابل برگزار نشد، اظهار کرد: در سال جاری سعی کردیم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط جشنواره بهار نارنج را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری جشنواره امسال به دنبال افزایش مشارکت و نشاط اجتماعی هستیم، افزود: در تلاشیم شرایط جشنواره را به گونه‌ای مدیریت کنیم که افزایش نشاط اجتماعی را به‌همراه داشته باشیم.

دبیر جشنواره بهار نارنج با تاکید بر اینکه با توجه به برگزاری انتخابات، تلاش داریم دو موضوع جشنواره و انتخابات هیچ آسیبی به یکدیگر نداشته باشد، اظهار کرد: امسال برگزاری جشنواره در قالب مسابقات از امروز آغاز و تا ۲۰ خردادماه ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سعی کردیم در این مسابقات کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و افراد سالمند و تمام اقشار مختلف را درگیر کنیم، گفت: تنوع مسابقات در این جشنواره به ۱۱ رشته افزایش پیدا کرده است و در ۱۱ رده فیلم کوتاه، خوانندگی، طراحی پوستر، طنز و استندآپ کمدی، عکاسی با موضوع بهارنارنج، شعر، طراحی المان، نقاشی کودکان، دیوارنگاری، طراحی لباس و مقالات تخصصی خواص بهار نارنج از امروز شروع به کار کرد.

حسینی ادامه داد: با کمک فرهنگ دوستان بابلی در حال ساخت مستند شناخت محلات بابل و وجه تسمیه نام‌گذاری آنها هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با بهبود شرایط کرونا و همزمان با میلاد امام رضا (ع) در یکم تیرماه جشنواره را به صورت حضوری برگزار کنیم در غیر این صورت این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود، عنوان کرد: همیشه شهرداری تأمین‌کننده اصلی هزینه‌های جشنواره بهار نارنج بوده سقف مالی این دوره از جشنواره با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومانی بسته شده که مورد تصویب شورا قرار گرفت.

دبیر جشنواره بهار نارنج خاطرنشان کرد: در آزمایشاتی که از نارنج‌های سطح شهر داشته‌ایم میزان قابل توجه‌ای از سرب به دلیل آلودگی شهری دیده شد که ترجیح ما این است که پیمانکاری به برداشت نارنج اقدام کند که این نارنج را در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار دهد.

وی با بیان اینکه میزان سرب در نارنج‌های سطح شهر بابل را اگر در میزان نرمال آن ۱۰ محسوب کنیم در حال حاضر در میزان ۸ تا ۸.۵ است و اگر به ۱۰ برسد باید به مرحله معدوم‌سازی برسیم، گفت: در سال گذشته ۳۰۰۰ اصله نهال نارنج و ۳۰۰۰ اصله نهال بلوط در شهر بابل کاشته‌ایم.

کد خبر 492756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.