هلسینکی هوشمند، شهر دوستدار دوچرخه می‌شود

شهردار هلسینکی، پایتخت فنلاند و هوشمندترین شهر جهان، در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد تا آینده‌ای نزدیک هلسینکی سومین شهر دوستدار دوچرخه‌سواری در جهان خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که کپنهاگ در دانمارک و آمستردام هلند به عنوان بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان شناخته شده‌اند چرا که بخش اعظم تردد در آن‌ها از طریق دوچرخه‌سواری صورت می‌گیرد. با این وجود، انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی بهانه‌ای شد تا مردم هر چه بیشتر به سمت تردد از طریق این وسیله حمل و نقل پاک روی آورند و مقامات نیز برای بهبود زیرساخت‌ها با یکدیگر به رقابت بپردازند.

در همین راستا، شهردار هلسینکی در تلاش است همچون هوشمندسازی شهر، در زمینه ترویج دوچرخه‌سواری نیز از سایر شهرها پیشی گیرد و تا چند سال آینده سومین شهر دوستدار دوچرخه را به وجود آورد. جالب است بدانید که در حال حاضر و بر اساس شاخص تردد سبز کپنهاگ، هلسینکی در رده دهم شهرهای دوستدار دوچرخه جهان قرار دارد.

مقامات رسمی پایتخت فنلاند برای رسیدن به هدف بلندپروازانه خود در نظر دارند به ترویج دوچرخه‌سواری در میان مردم از طریق ایجاد دیوارنگاره‌هایی با موضوع دوچرخه‌سواری و مزایای آن بپردازند. طراحی دیوارهای شهر با تصاویری از دوچرخه به زودی آغاز می‌شود و در مدت زمانی بسیار کوتاه به پایان خواهد رسید.

علاوه بر این، شهردار در نظر دارد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری شهر را بهبود ببخشد و مسیرهای جدیدی به آن بیفزاید. مسیرهای دوچرخه‌سواری پایتخت، میزبان امکانات زیادی نظیر سایبان‌هایی برای استراحت، کافه‌هایی برای سرو نوشیدنی و سطل‌های زباله‌ برای دور انداختن ضایعات خواهد بود. بدون شک، تمام این تجهیزات، منجر به ترویج بیشتر دوچرخه‌سواری در میان مردم خواهد شد و شهر را در رسیدن به هدف خود هدایت خواهد کرد.

بدیهی است که ترویج دوچرخه‌سواری هلسینکی، در کنار تمام مزایای خود، بهبود کیفیت هوا را در پی خواهد داشت و در پایداری پایتخت فنلاند سهیم خواهد بود.

هلسینکی هوشمند، شهر دوستدار دوچرخه می‌شود

کد خبر 492747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.