نمایشگاه تولید قطعات خودرو در اصفهان برپا می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در راستای برنامه وزارت صنعت در نظر داریم تولید قطعات خودرو را به ۷۰ درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج موفق امروز (سه شنبه) در جلسه رفع موانع مشکلات تولیدی دیار خودروی گلپایگان اظهار کرد: مشکل اصلی شرکت دیار خودرو نداشتن دسته چک است چون وقتی عملیات بانکی انجام ندهد ادامه مسیر برای یک شرکت تولیدی مهم ممکن نیست لذا خواستارم که طبق مصوباتی که داشتیم مهلتی داده شود تا دسته چک‌های شرکت دیار خودرو در یک حساب امن بماند تا این مجموعه راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه همکاری مشترکی در زمینه تولید بین شرکت ساینو چین با شرکت دیار خودرو شروع شده است، گفت: شرکت بای به عنوان شرکای قدیمی دیار خودرو به دنبال اخذ سند این شرکت است اما دیار خودرو به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و توانایی پرداخت تمام بدهی در یک مرحله را ندارد، سازمان تأمین اجتماعی بر اساس طرح تفصیلی تأیید بدهد تا مشکل سند این شرکت رفع شود که با سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار داد همکاری ببندد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه اگر مشکل سرمایه در گردش در شرکت دیار خودرو برطرف شود مسائل عرصه تولید در این شرکت حل می‌شود، خاطرنشان کرد: در اجرای پروسه، قطعاتی که وارد این شرکت شده است در فاز نخست زمینه ۵۰۰ اشتغال دارد و در فاز دوم با ورود قطعات سی کی دی زمینه ۶۰۰ اشتغال دیگر فراهم خواهد شد.

موفق گفت: برای نخستین بار شرکت دیار خودرو با سازمان ایدرو که متولی کل خودروسازی در کشور است تفاهم نامه امضا کرده است که قرار شده است با ۲۰ درصد ورود سازمان گسترش این اقدام مهم انجام شود که با این پشتوانه فنی می‌تواند به سرانجام مطلوبی برسد.

وی تصریح کرد: در راستای برنامه وزارت صنعت در نظر داریم که در شرکت دیار خودرو تولید داخلی به ۷۰ درصد برسد، در این زمینه با برپایی یک نمایشگاه ساخت تولیدات داخل در شهر اصفهان قطعات را به نمایش می‌گذاریم و از تمام قطعه سازان استان دعوت می‌کنیم با شرکت در این نمایشگاه با استفاده از ظرفیت داخلی تولید قطعات خودرو را به ۷۰ درصد برسانند.

کد خبر 492700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    قیمت چند