نصب سردیس میرزا طاهر در میدان سقاخانه

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: جانمایی و طراحی سردیس میرزا طاهر در میدان سقاخانه خیابان میرزا طاهر عملیاتی شده که پس از انتقال به اصفهان، اوایل هفته آینده در مکان مشخص نصب خواهد شد.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توجه به زیباسازی و بهسازی معابر و سیمای شهری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری بوده و در این راستا منطقه ۹ شهرداری توانسته با پروژه‌های خود به این منطقه زیبایی دوچندان ببخشد.

وی با اشاره به پروژه‌های زیباسازی منطقه ۹ در سال جاری، افزود: تعدادی از این پروژه‌ها شامل محوطه‌سازی مقابل تکیه نصرآباد و نصب کتیبه هنری به مناسبت معرفی تکیه نصرآباد در خیابان میرزا طاهر غربی است که مدل سازی اولیه آن در حال انجام است و ساخت پایه‌های نورپردازی با هزینه‌ای بالغ بر یکصد میلیون تومان اجرایی شده است.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان اضافه کرد: نورپردازی هنر شهری در ابتدای خیابان نبوی منش در دست اقدام است، همچنین مراحل محوطه‌سازی و نصب تندیس شیخ بهایی به طور کامل با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود

رفیعی خاطرنشان کرد: ساخت و نصب دیوار پازلی در خیابان آتشگاه با هزینه ۴۰ میلیون تومان همچنین نصب و نماهای نوری و گوی های رنگی در تقاطع جهاد با هزینه ۴۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: دیوارنگاره‌های سطح منطقه که در مرحله طراحی و اجرا است، با هزینه بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان تا پایان اردیبهشت به پایان خواهد رسید.

رفیعی از ساماندهی، محوطه‌سازی و نورپردازی بقعه ابودردا خبر داد و گفت: ساماندهی فضای سبز شهری در خیابان میرزا طاهر و اجرای هنر شهری در خیابان میرزا طاهر شرقی با پیشرفت ۵۰ درصدی و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

وی در خصوص سردیس میرزا طاهر، اظهار کرد: مراحل طراحی و ساخت سردیس میرزا طاهر در سال گذشته با همکاری سازمان زیباسازی آغاز و در پایان همین سال، مراحل ساخت نمونه اولیه سردیس در سمپوزیوم سازمان زیباسازی با همکاری هنرمند «قره‌باغی» انجام شد.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال جاری مراحل نهایی ساخت سردیس میرزا طاهر آغاز و جانمایی و طراحی پایه در میدان سقاخانه میرزا طاهر عملیاتی شده که پس از انتقال از تهران به اصفهان، اوایل هفته آینده در مکان مشخص نصب خواهد شد.

کد خبر 492606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.