برخورد با رانندگان متخلف جزء وظایف سازمان حمل و نقل عمومی نیست

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش در واکنش به انتقاد فرماندار این شهرستان از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در تاکسیرانی این شهر و برخورد با خاطیان گفت: برخورد با رانندگان متخلف جزء وظایف سازمان حمل و نقل عمومی نیست مراجع رسیدگی به تخلفات رانندگان، اداره اماکن و پلیس راهنمایی و رانندگی است.

اسحاق قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به تمامی رانندگان تاکسی تالش ابلاغ شده و تاکسیرانان باید در هنگام جابجایی مسافر از ماسک استفاده کرده و از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر سوار کردن سه مسافر روی صندلی عقب تاکسی ممنوع است و رانندگان تاکسی باید تا زمان قطع چرخه انتقال ویروس کرونا این مصوبه را اجرا کنند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش با بیان اینکه طبق الزامات بهداشتی و دستورالعمل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رانندگان تاکسی فقط می‌توانند دو مسافر روی صندلی عقب و یک مسافر روی صندلی جلو سوار کنند، اضافه کرد: ممنوعیت سوار کردن بیش از سه نفر از طریق سازمان تاکسیرانی به همه رانندگان تاکسی تالش اطلاع رسانی شده است.

وی در خصوص انتقاد فرماندار تالش که روز گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونا مطرح کرده بود «فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در تاکسی‌ها رعایت نمی‌شود و مأموران و متولیان امر باید با خاطیان برخورد کنند»، گفت: برخورد با رانندگان متخلف در این زمینه جز وظایف سازمان حمل و نقل عمومی نیست فقط وظیفه آن نظارت بر عملکرد آنهاست مراجع رسیدگی به تخلفات رانندگان اداره اماکن و پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وی افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا حدود یک‌هزار و ۵۰۰ عدد ماسک قابل شستشو و تعدادی قابل توجهی دستکش و مواد ضدعفونی کننده از سوی شرکت‌های تعاونی اتحادیه تاکسیرانی استان گیلان، سپاه و خیران بهزیستی تهیه شده و سازمان حمل و نقل شهرداری تالش آنها را بین رانندگان تاکسی شهری توزیع کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش تصریح کرد: این سازمان به دلیل محدودیت مالی و کمبود بودجه به صورت مستمر نمی‌تواند ماسک و اقلام بهداشتی تهیه کرده و در اختیار تاکسیرانان قرار دهد از مسئولان درخواست می‌کنیم در این راستا حمایت کنند.

وی گفت: از همه ارگان‌های متولی انتظار داریم در راستای اجرای قانون با این سازمان همکاری کنند همچنین رانندگان تاکسی و شهروندان نیز با رعایت مقررات وضع شده برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا به استفاده از ماسک و رعایت قانون سوار کردن دو نفر بر روی صندلی عقب تاکسی‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در ناوگان حمل و نقل همگانی شهرداری تالش، حدود ۳۰۸ دستگاه تاکسی شهری، ۷۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم و ۶۹ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۲۰ کیلومتر درون شهری در تالش فعالیت می‌کنند.

کد خبر 492598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.