باید شرایط برابر در انتخابات فراهم شود

یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: باید شرایط برابر در انتخابات فراهم شود زیرا مردم زمانی در انتخابات مشارکت می‌کنند که احساس کنند از حق انتخاب برخوردارند. متأسفانه با رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر، حق انتخاب از مردم گرفته شده است.

محمد جواد امام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی، اظهار کرد: اینگونه رد صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر، تأثیر مستقیم در میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد زیرا اگر مردم احساس کنند کاندیداهایی که می‌توانند سلایق مختلف جامعه را نمایندگی کنند رد صلاحیت شده‌اند طبیعتاً انگیزه خود برای حضور در انتخابات را از دست خواهند داد.

این عضو جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل کاهش مشارکت مردم رد صلاحیت‌ها است، این موضوع به صورت واضح در انتخابات مجلس یازدهم قابل مشاهده بود.

امام تصریح کرد: متأسفانه برخی کاندیداهایی که متولد دهه ۷۰ بودند با اتهام تحکیم مبانی شاهنشاهی رد صلاحیت شده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد بعضاً هیئت‌های نظارت به خود اجازه می‌دهند برخی کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر را چون اصلاح طلب بودند با هر بهانه‌ای رد صلاحیت کنند.

وی تاکید کرد: باید شرایط انتخابات برابر فراهم شود؛ زیرا مردم زمانی در انتخابات مشارکت می‌کنند که احساس کنند از حق انتخاب برخوردارند. متأسفانه با اینگونه رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر، حق انتخاب از مردم گرفته شده است.

عضو جبهه اصلاحات ایران یادآور شد: مردم زمانی در انتخابات شرکت می‌کنند که رأی خود را مؤثر تلقی کنند بنابراین زمانی که حق انتخاب از مردم گرفته شود نقش مؤثری در میزان مشارکت آنها دارد.

امام اضافه کرد: آش رد صلاحیت‌ها آنقدر شور شده است که حتی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که «در وضعیت تأیید کاندیداهایی که استعلام مثبت از مراجع چهارگانه را دریافت کردند تجدیدنظر شود» اما بعد از این صحبت، نمایندگانی که مسئولیت هیئت‌های نظارت استانی را بر عهده دارند مدعی شدند که از نظر خود باز نمی‌گردند.

کد خبر 492583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.