شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ‌ها قابلیت خوبی برای صادرات دارند

رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران گفت: شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ‌ها قابلیت خوبی برای صادرات محسوب می‌شوند و ایجاد ارتباط دو طرفه با دیگر کشورها وظیفه مراکز شتاب‌دهنده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی صادرات اتاق ایران، «افشین کلاهی» در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای توسعه و گسترش صادرات به جمهوری داغستان روسیه با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری، محصولات و خدمات نوآورانه‌ای در کشور وجود دارد، افزود: باید توسعه ارائه این محصولات را در دستور کار داشته باشیم که با همکاری کشورهای اطراف با اشتراکات فرهنگی میسر است و داغستان می‌تواند به عنوان یکی از این مناطق مطرح باشد.

کلاهی اظهار کرد: ایجاد پایگاه‌های صادراتی، نمایشگاه دائمی شرکت‌های دانش‌بنیان در دیگر کشورها، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و ارتباطات بین‌المللی در برنامه‌های این مرکز قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری با جمهوری داغستان ادامه یابد و تصریح کرد: شناسایی پتانسیل شرکت‌های فعال و معرفی آنها به کشور داغستان بسته به نیاز منطقه و جذب حمایت‌ها، کاری است که باید انجام دهیم و می‌تواند تجربه موفقی باشد.

داغستان دروازه تجارت با روسیه است

در این نشست، نماینده رسمی جمهوری خودمختار داغستان در ایران گفت: در کشور روسیه بازارها و نیازهایی وجود دارد و از این رو، آمادگی پذیرش کالا و خدمات ایرانی فراهم شده است.

«علی‌اُف» اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی برای معرفی محصولات ایرانی، فرآیند همکاری‌ها را تسهیل می‌کند و با وجود سختی‌های ناشی از شیوع کرونا امکان تغییرات در تجارت وجود خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه داغستان دروازه تجارت با روسیه است، تصریح کرد: برای صادرات محصولات به این کشور، داغستان منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود و شرایط تجارت از این طریق فراهم است.

علی‌اف گفت: با برپایی نمایشگاه دائمی در روسیه می‌توان از کسب‌وکارها و فعالان اقتصادی در زمینه معرفی محصولات، مباحث مالی و حقوقی حمایت کرد که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تجار روسیه و داغستان به بازدید از فعالیت واحدهای تولیدی ایران که به فناوری پیشرفته علاقه‌مند هستند پرداختند تا روی آنها سرمایه‌گذاری کنند، به همین دلیل توانایی هرگونه تعامل را با جمهوری اسلامی ایران را خواهیم داشت.

همچنین «مهدی اقتصادی» سرپرست مرکز نوآوری و شتاب‌دهی صادرات ایران در این نشست با بیان اینکه رسالت این مرکز برقراری ارتباط هدفمند بین طرف عرضه و تقاضا است، گفت: مرکز با هدف توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم‌ها افتتاح شده و هدف آن تعامل با کشورهای همسایه در حوزه صادرات و استفاده از ظرفیت‌های طرفین است.

وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه داغستان در حوزه صادرات و ارتباط این منطقه با حوزه اوراسیا می‌توانیم پل ارتباطی برای صادارات محصولات ایرانی به آن منطقه و برعکس ایجاد کنیم.

در این مراسم که با حضور مسؤولان اتاق بازرگانی ایران، مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات، مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران، جمعی از اساتید دانشگاه، برخی از مدیرعاملان شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان حوزه صادرات کشور برگزار شد، درباره چالش‌ها، ظرفیت‌ها و چگونگی صادرات محصولات دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران به روسیه بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 492543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.