بارسا برای قهرمانی به معجزه نیاز دارد

شرایط برای آبی اناری‌های کاتالونیا آنقدر سخت شده که دیگر چیزی شبیه به یک معجزه باید رخ دهد تا آن‌ها بتوانند قهرمان لالیگا شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، شاید بارسلونا در شرایط کنونی تنها دو امتیاز با صدر جدول لالیگا فاصله داشته باشد، اما جبران این دو امتیاز بسیار سخت به نظر می‌رسد و کار بارسا در راه کسب قهرمانی در لالیگا به اما و اگرهای زیادی کشیده شده است.

تساوی بارسلونا برابر اتلتیکو مادرید و از سوی دیگر تقسیم امتیازات در جدال حساس سویا و رئال مادرید باعث شد تا سه مسابقه آتی مشخص کننده تکلیف قهرمان اسپانیا باشد و بازی‌های آینده با بالاترین میزان حساسیت پیگیری شود.

عدم کسب پیروزی برابر شاگردان سیمئونه و نتیجه‌گیری ضعیف بارسلونا در دیدارهای رودررو با رئال مادرید و اتلتکیو مادرید باعث می‌شود تا شانس بارسلونا برای نشستن در صدر بسیار کاهش پیدا کند. در واقع قانون لیگ اسپانیا به این صورت است که اگر دو تیم یا بیشتر در پایان فصل امتیازات یکسانی داشته باشند، نتیجه‌های کسب شده در تقابل‌های رودررو تعیین کننده خواهد بود و بارسا در این زمینه از هر دو رقیب مادریدی خود بسیار ضعیف‌تر عمل کرده است.

ملاک قهرمانی در هر حالتی، چه ٢ یا ٣ تیم، امتیازات بازی رو در رو و مستقیم است. با این حساب در صورت هم امتیاز شدن مدعیان جدول به شکلی تغییر می‌کند که رئال مادرید با ١٠ امتیاز (٣ برد و ١ تساوی) صدرنشین خواهد بود و سپس اتلتیکومادرید با ۵ امتیاز (١ برد و ٢ تساوی) بارسلونا با ١ امتیاز (٣ باخت و ١ تساوی) در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اگرچه لوانته، سلتاویگو و ای بار رقیبان سرسختی برای بارسلونا محسوب نمی‌شوند و این تیم می‌تواند از سد هر سه رقیب باقیمانده خود عبور کند، اما در شرایط کنونی همه چیز با نتیجه‌گیری بارسلونا مشخص نمی‌شود و روند دو تیم پایتخت نشین مشخص می‌کند که بالاخره چه کسی قهرمان لالیگا خواهد شد.

کد خبر 492525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.