زورگیری و اخاذی از مسافران تاکسی با کُلت

کشف و ضبط مواد مخدر، دستگیری سارق مسلح، به دام افتادن قاچاقچی، متلاشی شدن باند قاچاق سلاح، دستگیری سارق و رهایی دو قاتل از چوبه دار را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان همدان از کشف و ضبط بیش از ۹۵ کیلو گرم مواد مخدر توهم‌زا از نوع حشیش در این استان خبر داد.

سلمان امیری افزود: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان و عملیات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی یک باند قاچاق و توزیع موادمخدر مشخص شد باند مورد اشاره با شیوه و شگردهای پیچیده قصد انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی به استان همدان را دارد.

وی گفت: این باند قاچاق اقدام به انتقال یک محموله ماده مخدر حشیش کرده بود که در یک عملیات مشترک، پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان و گیلان کامیون حاوی بار هندوانه در شهرستان همدان شناسایی، متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: مأموران در بازرسی از خودرو ۹۵ کیلو و ۵۰ گرم حشیش، ۳۴۰ گرم تریاک و ۶ گرم شیره سوخته که در زیر بار هندوانه جاسازی شده بود را کشف و با دو متهم دستگیر شده، تحویل مراجع قضائی دادند.

دستگیری سارق مسلح

دستگیری سارق مسلح توسط پلیس آگاهی کرمانشاه که با یک دستگاه تاکسی مسروقه و با تهدید اسلحه کُلت اقدام به زورگیری و اخاذی از مسافرانش می‌کرد، خبر خوشحال کننده‌ای بود که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه آن را اعلام کرد.

زن جوان مسیرش را که گفت تاکسی چند قدم جلوتر توقف کرد و چون کیسه‌ای برنج در صندلی جلو قرار داشت مجبور شد صندلی عقب کنار آقایی که قبلاً سوار شده بود، بنشیند.

هنوز مسیر زیادی را طی نکرده بود که ناگهان مسیر خود را تغییر داد و وقتی با اعتراض سرنشین خانم مواجه شد به بهانه اینکه حواسش نبوده به او اطمینان خاطر داد که در اولین دور برگردان به مسیر اصلی باز می‌گردد و همچنان مشغول صحبت با زن جوان بود که دیگر سرنشین خودرو ناگهان اسلحه کلتی را روی گردن زن جوان گذاشت و او را به زیر صندلی کشاند و مدام تهدید می‌کرد اگر حرکت اضافی از او سر بزند به وی شلیک می‌کند.

زمانی که از مسیر اصلی خارج شدند همه وسایل با ارزش زن جوان مانند طلا، پول‌ها و کارت‌های بانکی وی را از او گرفتند و آخر سر هم وی را گوشه‌ای از خیابان به بیرون پرت کرده و متواری شدند.

این تنها یکی از اقدامات سارقان مسلح خشن در کرمانشاه بود، آن‌ها به همین روش افراد تنهای دیگری را هم سوار خودروی خود کرده بودند و در فرصت مناسب اموال با ارزش آن‌ها را به سرقت بردند.

ناکام ماندن قاچاقچیان در انتقال بیش از یک تن موادمخدر

فرمانده انتظامی استان کرمان از ناکامی قاچاقچیان در انتقال یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم تریاک، کشف هفت قبضه سلاح ممنوعه و دستگیری سه متهم در عملیات رزمندگان پلیس خبر داد.

عبدالرضا ناظری افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان و پلیس شهرستان قلعه گنج با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مسلح برای انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر مطلع شدند.

وی ادامه داد: مأموران با رصد مستمر تحرکات اعضای این باند، خانه روستایی قاچاقچیان را در حاشیه شهرستان قلعه گنج که برای آماده سازی و انتقال مواد مخدر در نظر گرفته بودند، شناسایی کردند و بلافاصله با طرح‌ریزی عملیاتی منسجم این مکان را تحت محاصره خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه تصریح کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر ورود کردند و در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان و کاپ را پارک شده در این مکان یک تن و ۹۰۰ کیلو و ۲۴۵ گرم تریاک، هفت قبضه سلاح ممنوعه و مقادیر زیادی مهمات کشف و سه قاچاقچی را دستگیر کردند.

متلاشی شدن باند قاچاق سلاح

مأموران انتظامی استان اصفهان موفق به شناسایی و دستگیری اعضای یک گروه قاچاق سلاح در این خطه شدند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان روز دوشنبه گفت که از این باند ۲۷ قبضه انواع سلاح گرم کشف شده است.

جهانگیر کریمی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان پس از انجام اقداماتی اطلاعاتی از تردد قاچاقچیان اسلحه در یکی از محورهای غربی استان مطلع و وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان که اعضای یک باند سه نفره بودند در پوشش مسافرت و به وسیله دو دستگاه خودروی سواری پیکان در حال انتقال اسلحه بودند، تصریح کرد: متهمان توسط مأموران پلیس امنیت عمومی اصفهان در یکی از ورودی‌های این شهر شناسایی و خودروی آن‌ها متوقف شد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده ۱۰ قبضه کلت کمری و ۱۷ سلاح شکاری که به طور حرفه‌ای در سقف یکی از خودروها جاساز شده بود، کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

دستگیری سارق سیم‌های برق در ساختمان‌های نیمه‌کاره

فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه‌کاره و سیم‌ای برق توسط مأموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

رضا محمدرضایی به دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره این شهرستان اشاره کرد و گفت: این سارق با ۱۳ فقره سرقت دستگیر شد.

وی تصریح کرد: سارق ساختمان‌های نیمه کاره جیرفت توسط مأموران کلانتری ۱۲ این شهر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی جیرفت اظهار کرد: همچنین با گزارش دهی و همکاری به موقع شهروندان جیرفتی، سارق سیم‌های شبکه هوایی برق در عملیات مأموران کلانتری ۱۱ این شهرستان دستگیر و تحویل دستگاه قضائی شد.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه این سارق ۶۰۰ متر انواع سیم مسی و آلمینیومی شبکه هوایی را کشف کردند.

محمدرضایی ادامه داد: متهم تاکنون به هشت فقره سرقت در این خصوص اعتراف کرده است.

رهایی ۲ قاتل از چوبه دار

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: دو محکوم به قصاص در تاکستان با تلاش مسئولان قضائی و گذشت اولیای دم به زندگی دوباره بازگشتند.

حسین رجبی افزود: در اولین سازش، یک محکوم به قصاص که مجرد بود با تلاش و پیگیری صورت گرفته، مورد بخشش اولیای دم قرار گرفت.

وی افزود: این محکوم در سال ۹۶ در یک درگیری، شخصی متأهل و دارای فرزند را با چاقو به قتل رسانده و پس از وقوع قتل خود را به مراجع انتظامی معرفی کرده بود.

رجبی افزود: پس از آن، پرونده جهت رسیدگی به مرجع قضائی شهرستان ارسال و پس از بررسی‌های لازم رأی مبنی بر قصاص صادر شد و به مرحله اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: خانواده مقتول به اجرای حکم اصرار داشتند، اما با ورود شورای حل اختلاف و دادستانی تاکستان خوشبختانه اولیای دم به حرمت ماه مبارک رمضان از اجرای قصاص صرف نظر کرده و قاتل پس از گذشت چهار سال به آغوش خانواده بازگشت.

این مقام قضائی همچنین به سازش در پرونده قتل دیگری اشاره کرد و افزود: در این پرونده نیز متهم ۲۷ ساله در سال ۹۸ طی یک درگیری بر سر زمین‌های کشاورزی شخص ۵۰ ساله و متاهلی را به قتل رسانده بود که پس از ارتکاب جرم با معرفی خود به مراجع انتظامی رسیدگی در محاکم قضائی آغاز شد.

وی گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته، انجام جرم توسط متهم به اثبات رسید و رأی مبنی بر قصاص او صادر شد.‌

کد خبر 492514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.