پیگیر تأمین مسکن نیروها و پرداخت بدهی‌های معوق تأمین اجتماعی هستیم

شهردار بروجرد گفت: ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای بیمه پرداز، پیگیری تأمین مسکن پرسنل شهرداری و پرداخت بدهی‌های معوق تأمین اجتماعی از دیگر برنامه‌های آتی شهرداری است.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری، فعالیت و اقدامات کارگران در جامعه را خطیر عنوان کرد و گفت: زحمات این قشر از جامعه فراموش نشدنی و غیرقابل چشم پوشی است.

وی با بیان اینکه به خاطر وجود شرایط کرونا به ناچار در این جلسه مجبور به انتخاب تعداد محدودی از کارکنان به عنوان کارگران نمونه شدیم، تصریح کرد: این مسئله خدشه‌ای بر زحمات دیگر همکاران در بخش‌های مختلف اجرایی شهرداری وارد نکرده و شخصاً قدردان زحمات تک تک آنها هستم.

شهردار بروجرد با اشاره به جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: منزلت کار و کارگر در دین مبین اسلام بسیار رفیع و غیرقابل کتمان است و در جمهوری اسلامی نیز جایگاه ویژه برای کارگران لحاظ شده و تشکیل شوراهای اسلامی کار (که برای رصد و پیگیری مشکلات جامعه کارگری تشکیل شده‌اند) یکی از مصادیق این مسئله است.

وی نامگذاری سال‌های متمادی توسط رهبر فرزانه انقلاب در حوزه کار و کارگر را نیز از دیگر دلایل اهمیت جایگاه این قشر از جامعه در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ادامه داد: انجام کار از دیدگاه اسلام عبادت و انجام دقیق کار، وسیله‌ای برای تقرب به درگاه الهی است.

جافری با بیان اینکه کار، تلاش و سازندگی وسیله‌ای برای کسب روزی حلال است که باید توأمان توسط مردان و زنان جامعه به انجام رسد و انجام آن باید به عنوان یک تکلیف الهی تلقی شود، گفت:

وی ادامه داد: باید نگاه‌های خود نسبت به کارگران جامعه تغییر دهیم و حقوق ایشان به روز و به هنگام پرداخت شود؛ البته در سنوات گذشته حقوق کارگران این نهاد بعضاً دارای ۹ ماه عقب افتادگی بود، اما برخی از افرادی که در آن زمان جز مسئولان ارشد شهرستان محسوب می‌شدند هیچ اقدام مثبتی برای رفع این مشکل به انجام نرساند و حال سعی در استفاده ابزاری از کارگران دارند.

شهردار بروجرد با ذکر احادیثی از ائمه اطهار (ع) به جایگاه ویژه کار و کارگر در دین اسلام و تشیع تاکید کرد و افزود: عطر امید و بوی توسعه و تلاش در شهرداری به خاطر همین تدین و دین‌مداری همکارانم هم اکنون به وضوح حس می‌شود.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته قشر خاصی از منافع شهرداری بهره‌مند بودند، اظهار کرد: هم اکنون همه پرسنل شهرداری در یک سطح، مقام و جایگاه بوده و با یک نگاه دیده می‌شوند.

شهردار بروجرد اهتمام ویژه و صرف وقت و تلاش برای رفع نواقص ادوار گذشته شهرداری را عاملی دانست که سبب شده تا شهرداری در طی دو سال گذشته نتواند اقدامات شایسته‌ای را در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری بروجرد به انجام رساند.

شهردار بروجرد پروژه‌های نیمه تمام زیاد، بدهی‌های سنگین، قراردادهای غیر قانونی و ناقص و بدآموزی‌های موجود در سیستم مدیریت شهری را از دیگر به بدعت‌های ناشایستی دانست که در دو سال گذشته با تلاش‌های بسیار از سیستم مدیریت شهری حذف شده است.

شهردار بروجرد نداشتن بذل و بخشش اموال شهرداری، نبود انعقاد قراردادهای غیر شفاف، بروز نبودن تجمع و تحصن کارگران، تأمین امنیت و رعایت حقوق شهروندی، پرداخت کامل بیمه خدمات درمانی، پرداخت به روز مطالبات تأمین اجتماعی، پرداخت سختی مشاغل همکاران در حوزه مشاغل سخت، تسویه حساب با صندوق بازنشستگی، پرداخت دیون اداره امور مالیاتی، اتمام بازسازی‌های ناشی از سیل به عنوان اولین شهر در استان، اجرای گسترده روکش آسفالت در سطح شهر از جمله در بلوارهای امام خمینی (ره) و شهید بروجردی و نصب المان‌های مختلف در فضاهای مختلف شهری را از دیگر اقدامات شهرداری بروجرد در دو ساله گذشته برشمرد.

وی بحث ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای بیمه پرداز، پیگیری تأمین مسکن پرسنل شهرداری و پرداخت بدهی‌های معوق تأمین اجتماعی را از دیگر برنامه‌های آتی شهرداری برشمرد که با جدیت تمام دنبال خواهد شد و ابراز امیدواری کرد: با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه‌ها باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 492420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.