مرمت و بازسازی پل ماسور در سال ۱۴۰۰/ نصب المان در ورودی شهر خرم آباد

شهردار خرم آباد از احداث پل ماسور با عرض ۸۰ متر و فقط با یک پایه در درون رودخانه خبر داد.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در جریان سیل سال ۹۸ خسارات زیادی به پل ماسور وارد شد، اظهار کرد: بازسازی و مرمت این پل در دستور کار و برنامه شهرداری خرم آباد قرار گرفت و در نظر داریم سال جاری هر دو پل پایینی و قسمت بالایی آن را که اکنون در حال ساخت است تکمیل کرده و جایگزین پل قدیمی کنیم.

وی افزود: زمانی که دو پل جدید در دو طرف پل قدیمی تکمیل و تردد روی آنها برقرار شد پل قدیمی که در وسط قرار دارد تخریب خواهد شد زیرا این پل در گذشته طی دو مرحله با پنج پایه داخل رودخانه اجرا شده و متأسفانه به دلیل ارتفاع کم پایه‌های آن، سبب آب‌گرفتگی و پس زدن آب رودخانه و انتقال آن به بلوار می‌شود و خسارات فراوانی را به بار می‌آورد.

شهردار خرم آباد گفت: با ساخت پل وسطی نیز در طرح جدید در مجموع پل‌های سمت راست و چپ و پل وسطی تبدیل به یک پل ۸۰ متر عرض خواهد شد که فقط یک پایه در درون رودخانه دارد و به سهولت هر دبی آبی را از خود عبور می‌دهد و پس زدگی آب نخواهد داشت.

گفتنی است پل جدیدالاحداث ماسور در لبه ورودی شهر خرم آباد قرار گرفته و شهرداری قصد دارد جهت زیباسازی ورودی جنوب شهر بعد از اجرا و تکمیل پل، یک اِلمان به عنوان سردر یا دروازه ورودی شهر در این محدوده با نما و نورپردازی بسیار زیبا ایجاد کند.

کد خبر 492391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.