بررسی وضعیت انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی فرآیند انتخابات هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی، اظهار کرد: در نشست روز گذشته فرآیند انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه روز گذشته معاون سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از تخلفات انجام گرفته در اجرای فرآیند انتخاب هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی ارائه کرد و تخلفات قانونی و مغایرت‌های ایجاد شده از سوی مجریان در جلسه مذکور بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مجلس با روند واگذاری اختیارات و جلب مشارکت مردم در این شرکت‌ها همراه است، بر اساس گزارشات رسیده، مشارکت نداشتن واقعی مردم با توجه به وضعیت فعلی برگزاری مجامع کاملاً مشهود است، به طور مثال درصد کمی از سهامداران در مجمع اول شرکت کردند و مردمی‌سازی اتفاق نیفتاده است.

طغیانی اضافه کرد: در برخی استان‌ها بیش از ۵۰ درصد دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای اداره سهام خود انتخاب کردند، در سامانه سجام ثبت نام نکرده و امکان حضور در مجمع و حق رأی ندارند که این عدد برای میانگین کشوری حدود ۳۵ درصد است.

وی تصریح کرد: اساسنامه برگزاری مجمع عمومی تا کنون تصویب نشده است این در حالی است که نخست باید اساسنامه تصویب شده و سپس انتخابات هیأت مدیره برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت نامزدها از دیگر مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه این شرکت‌ها در کشور است بنابراین صلاحیت کاندیداها، باید به دقت بررسی شود. در این جلسه پیشنهاد شد یک نفر از مجمع نمایندگان هر استان و یک نفر از قوه قضائیه به عنوان ناظر در فرآیند صلاحیت سنجی نظارت کنند.

کد خبر 492360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.