فواید کاهو برای بیماران دیابتی/عوارض کمبود منیزیم در بدن

هفت خوراکی خوشمزه برای چربی سوزی، فواید کاهو برای بیماران دیابتی، لزوم خوردن تعدادی از میوه‌ها برای مراقبت از پوست، عوارض کمبود منیزیم در بدن، شناخت خواص توت فرنگی و تأثیر رژیم غذایی مدیترانه ای در پیشگیری از آلزایمر را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیچ ماده غذایی واقعاً چربی سوزی وجود ندارد اما برخی مواد غذایی هستند که ممکن است با کسری کالری به کاهش وزن کمک کنند، کاهش کالری یعنی زمانی که میزان کالری دریافتی کمتر از میزان کالری مصرفی باشد.

ماهی سالمون، تخم مرغ، سبزیجات چیلیپایی، سرکه سیب، مواد غذایی تند، بخش‌های کم چربی گوشت مرغ و چای سبز از مواد غذایی هستند که با معیارهای فوق به کاهش وزن کمک می‌کنند.

عوارض کمبود منیزیم در بدن

بررسی‌ها نشان داده است که بیشتر افراد به اندازه کافی منیزیم مصرف نمی‌کنند و ممکن است کمبود آن را نشان دهند، رژیم غذایی ناسالم، مصرف زیاد الکل، دیابت کنترل نشده و مشکلات گوارشی از علت‌های کمبود منیزیم در بدن است.

اسپاسم و گرفتگی عضلات، میگرن مکرر، بوی ناخوشایند بدن، اضطراب افسردگی و بی قراری، از دست دادن اشتها و خستگی و ضعف غیر قابل توجیه از عوارض کمبود منیزیم در بدن است.

فواید کاهو برای بیماران دیابتی/عوارض کمبود منیزیم در بدن

میوه‌ای که حکم ضد آفتاب را دارد

یک مطالعه پزشکی جدید نشان داده است که خوردن یک میوه تابستانی از پوست انسان در برابر آسیب اشعه UV آفتاب محافظت می‌کند. محققان دانشگاه آلاباما بیرمنگام ثابت کرده اند که خوردن پودر انگور، معادل ۲۵/۲ فنجان انگور در روز به مدت ۱۴ روز متوالی، از آسیب پوست در برابر اشعه ماورای بنفش و نور خورشید محافظت می‌کند، به گونه‌ای که انگور به عنوان یک ضد آفتاب عمل و لایه محافظت اضافی را ایجاد می‌کند.

محققان با تعیین حداقل دوز اشعه ماورای بنفش که باعث قرمزی پوست در عرض ۲۴ ساعت می‌شود، واکنش پوست افراد به آن را به مدت دو هفته قبل و بعد از خوردن انگور آزمایش کردند. آنها تاکید دارند که تجزیه و تحلیل بیوپسی‌های پوستی نشان داد رژیم غذایی انگور با کاهش آسیب DNA، کاهش مرگ سلول‌های پوستی و کاهش مارکرهای التهابی روی پوست ناشی از این اشعه‌ها که می‌تواند سرطان زا باشد، همراه است.

فواید کاهو برای بیماران دیابتی

کاهو جزو سبزیجات مورد علاقه بسیاری از افراد است که فواید زیادی برای سلامتی دارد، کاهو حاوی مواد مغذی ضروری مانند اسید فولیک و ویتامین‌های A، K است، بنابراین به چندین دلیل مصرف آن برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

یکی از فواید کاهو برای دیابتی‌ها این است که فرد نیازی به شمارش کربوهیدرات موجود در سبزیجات غیر نشاسته‌ای مانند کاهو ندارد، نیترات به عنوان ماده نگهدارنده در غذاها استفاده می‌شود و خوردن غذاهای طبیعی غنی از نیترات مانند کاهو می‌تواند فشار خون را کاهش داده و سلامت کلی گردش خون را بهبود بخشد.

کاهو به عنوان یک سبزی بی خطر با "شاخص گلیسمیک" پایین (سرعت جذب گلوکز از مواد غذایی در بدن) در نظر گرفته می‌شود، بنابراین از افزایش سطح قند خون در بیمار مبتلا به دیابت جلوگیری کرده و باعث تقویت استخوان می‌شود.

کاهو به آبرسانی به بدن کمک می‌کند، زیرا بیش از ۹۵ ٪ ترکیب کاهو را آب تشکیل می‌دهد و در نتیجه، خوردن کاهو بدن را هیدراته می‌کند، کاهو منبع ویتامین "A" است که در سلامت چشم نقش دارد.

عصاره کاهو به بهبود وضعیت خواب کمک می‌کند، کاهو به کنترل و جلوگیری از عفونت‌های مختلف کمک می‌کند، کاهو حاوی درصد بالایی از آب است که می‌تواند به شما کمک کند هنگام غذا خوردن سریع احساس سیری کنید، کاهو حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C است که به عنوان تقویت کننده ایمنی بدن و جلوگیری از آنفلوانزا و سرماخوردگی شناخته شده است.

فواید کاهو برای بیماران دیابتی/عوارض کمبود منیزیم در بدن

شناخت خواص توت فرنگی

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی است که برای سلامت قلب و کنترل قندخون بسیار مؤثر هستند...

سمیه سلیمانی مهر با بیان اینکه توت فرنگی عمدتاً از ۹۱ درصد آب و ۷.۷ درصد کربوهیدرات تشکیل شده و میزان بسیار کمی چربی در خود دارد، افزود: حدود ۱۰۰ گرم توت فرنگی تازه ۳۲ درصد کالری دارد که برای بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی خون، کاهش استرس، کاهش التهاب و بهبود عملکرد عروقی مؤثر است و کلسترول بد(LDL) در بدن را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این میوه معمولاً حساسیت‌زا نیست، با این وجود توت فرنگی حاوی گواتروژن است که احتمال دارد در عملکرد غده تیروئید در افراد مبتلا به مشکلات تیروئیدی، تداخل ایجاد کند.

وی درباره شرایط نگهداری توت فرنگی، گفت: این میوه پرطرفدار متأسفانه ماندگاری پایینی دارد و خیلی زود فاسد می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان خرید، توت فرنگی‌های سالم و با رنگ قرمز روشن و سفت انتخاب شوند.

تأثیر رژیم غذایی مدیترانه ای در پیشگیری از آلزایمر

در بیماری آلزایمر، سلول‌های عصبی مغز می‌میرند. رسوبات پروتئینی خاصی در مغز افراد مبتلا به این بیماری تا حد زیادی مسئول مرگ این سلول‌های عصبی است. این پروتئین‌ها " بتا آمیلوئید" نام دارند.

علل این رسوبات هنوز مشخص نیست، علاوه بر این یک آتروفی پیش‌رونده سریع یعنی کاهش حجم مغز در افراد مبتلا به این بیماری مشاهده می‌شود. علائم آلزایمر مانند از دست دادن حافظه، سردرگمی، هیجان عصبی و رفتار چالش برانگیز از عواقب این بیماری است.

به تازگی دانشمندان مرکز بیماری‌های عصبی آلمان دریافتند که یک الگوی غذایی منظم مانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای که طی آن افراد می‌بایست بیشتر از سبزیجات، حبوبات، میوه‌ها، غلات، ماهی و اسیدهای چرب اشباع نشده مانند روغن زیتون استفاده کنند، ممکن است در برابر رسوبات پروتئینی در مغز و آتروفی مغز محافظت کند. در این رژیم مصرف کم لبنیات، گوشت قرمز و اسیدهای چرب اشباع شده توصیه شده است.

پروفسور "مایکل واگن، (Michael Wagner) اظهار کرد: افراد در نیمه دوم زندگی خود یک عادات غذایی ثابتی دارند. ما در این مطالعه تجزیه و تحلیل کردیم که آیا شرکت‌کنندگان در این مطالعه به طور منظم رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند یا خیر و آیا ممکن است این رژیم بر سلامتی مغز تأثیر بگذارد یا خیر. شرکت کنندگان ابتدا پرسشنامه‌ای را پر کردند و در آن مشخص کردند چه مقدار از ۱۴۸ غذای مختلفی که آن‌ها ذکر کرده بودند را در ماه‌های گذشته مصرف کرده‌اند. کسانی که مرتباً غذاهای سالم معمولی مصرف کرده و رژیم غذایی مدیترانه‌ای (مانند ماهی، سبزیجات و میوه) را دنبال می‌کردند و فقط گاهی غذاهایی مانند گوشت قرمز مصرف می‌کردند در مقیاس با دیگر افراد نمره بالایی کسب کردند.

فواید کاهو برای بیماران دیابتی/عوارض کمبود منیزیم در بدن

دانشمندان سپس آتروفی مغز را بررسی کردند، آنها حتی مغز افراد را با استفاده از اسکن ام آر آی برای تعیین حجم مغز مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر این، همه افراد تحت آزمایش‌های عصبی روانشناختی مختلفی قرار گرفتند که در آن‌ها توانایی‌های شناختی مانند عملکردهای حافظه مورد بررسی قرار گرفت، تیم تحقیقاتی همچنین سطوح نشانگرهای زیستی را برای بررسی پروتئین‌های آمیلوئید بتا و پروتئین تاو در مایع مغزی نخاعی ۲۲۶ نفر بررسی کردند.

محققان دریافتند افرادی که از رژیم غذایی ناسالم پیروی می‌کنند، نسبت به افرادی که به طور منظم از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند، دارای سطح پاتولوژیک بالاتری از این نشانگرهای زیستی در مایع مغزی نخاعی هستند. در آزمایشات حافظه نیز شرکت کنندگانی که به رژیم غذایی مدیترانه‌ای پایبند نبودند نسبت به افرادی که به طور منظم ماهی و سبزیجات مصرف می‌کنند، عملکرد بدی داشتند.

کد خبر 492261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.