کودکان در راستای کمک داوطلبانه آموزش می بینند

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، گفت: کتاب‌هایی با عنوان کودک در مدرسه، در خانه، در بوستان و خیابان، با رویکرد داوطلبانه برای کودکان آماده سازی شده است. کتاب‌ها چاپ و تبدیل به لوح‌های فشرده شد تا در اختیار کودکان قرار گیرد و بتوانیم شهری فرهنگی‌تر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در برنامه "ه مثل هلال" و رونمایی از کتاب صوتی "ریزه میزه "که ظهر امروز _۱۹ اردیبهشت_ در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بین اینکه کودک موضوع توسعه پایدار تلقی شود تا اینکه کارگزار توسعه پایدار دانسته شود، تفاوت وجود دارد. اگر آنها را موضوع توسعه ببینیم برای کودکان برنامه ریزی می‌کنیم و اگر کارگزار توسعه پایدار بدانیم او را کنشگری در فرایند توسعه پایدار می‌بینیم.

وی افزود: برای اینکه به یک شهر فرهنگی برسیم، نباید نهادهایمان کارکرد صرفاً خدماتی داشته باشد. در واقع آنها باید از توهم تولی گری خود دست بردارند و حوزه مردمی را تقویت کنند، تسهیل گر باشند و فرصت‌های بیشتری به مردم بدهند تا به شیوه کنشگرانه عمل کنند. برای هر اقدامی به شهروندان با مهارت و پر توان نیاز است. مشارکت داوطلبانه به دلیل اینکه خود انگیخته و مبتنی بر سرفصل‌های مسئولیت اجتماعی است، ارزش بسیار بالایی دارد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: از مهر ماه ۱۴۰۰ هفتاد هزار نفر از کودکان در مقطع اول تا ششم دبستان تحت آموزش شهروندی قرار می‌گیرند.کتاب‌هایی چاپ شده است که زمینه مشارکت داوطلبانه را برای شهروندان فراهم می‌کند.

عیدی ادامه داد: همچنین شش عنوان اطلس با نام‌های آمایش مشارکت‌های اجتماعی، آمایش شهروندی، آمایش امنیت اجتماعی، آمایش زنان، آمایش سلامت و آمایش خانواده، از شهر اصفهان آماده شد که در کشور بی مانند است. این مسئله برای فهم پذیر کردن شهر بسیار مهم است.

وی گفت: کتاب‌هایی با عنوان کودک در مدرسه، در خانه، بوستان، خیابان و پدر بزرگ مادر بزرگ‌ها، با رویکرد داوطلبانه برای کودکان آماده سازی شده است. کتاب‌ها چاپ و تبدیل به لوح‌های فشرده شد (صوت و فیلم) تا در اختیار کودکان قرار گیرد و بتوانیم شهری فرهنگی‌تر داشته باشیم و مشکی از مشکلات فعالان حوزه هلال احمر کم کنیم.

کد خبر 492242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.