عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۹ اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از مهار کامل آتش سوزی شرکت مواد شوینده قزوین تا نصب وسایل بازی در آرامستان بهشت فاطمه (س) شهر قدس و نیاز شهر بهارستان به ایستگاه آتش نشانی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

مهار کامل آتش سوزی شرکت مواد شوینده قزوین

قدیر موسی خانی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: حریق شرکت مواد شوینده در شهرک لیا با تلاش آتش نشانان به طور کامل اطفا شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت پلاک‌های ملی شهر اسدآباد

علیرضا فعله‌گری، شهردار اسدآباد از آغاز عملیات اجرایی ساخت پلاک‌های ملی این شهر خبر داد و گفت: پلاک‌های ملی شهر اسدآباد در استان همدان طبق دستورالعمل‌های کدگذاری اداره پست ایران و بر اساس Gnaf انجام خواهد شد.

توقف حفاری و لوله گذاری فاضلاب شهری در بعضی مناطق زرند

محمد رضا مهدلو، شهردار زرند خواستار توقف تمامی فعالیت‌های حفاری و لوله گذاری در این مناطق شد و با اعلام اینکه پیمانکاران نتوانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند، گفت: یکی از شرایط شهرداری برای اجازه دوباره به پیمانکاران این طرح، تنظیف و برگشت دادن معابر لوله گذاری شده به حالت قبل از حفاری است.

نصب وسایل بازی کودکان در آرامستان بهشت فاطمه (س) شهر قدس

سازمان آرامستان‌های شهرداری قدس با خلق یک نوآوری شهری، اقدام به نصب لوازم بازی کودکان در محوطه فضای سبز آرامستان بهشت فاطمه (س) کرده است تا والدین با آرامش خاطر بیشتری به زیارت اهل قبور بپردازند.

اجرای عملیات اصلاح هندسی ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج

فرشاد منبری، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات اصلاح هندسی بلوار امام شافعی و بلوار گاز در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج به منظور جلوگیری از تصادفات، کاهش و روان سازی ترافیک، ایمن سازی معبر و سهولت در عبور و مرور در حال اجرا است.

جواد طالبی، سرپرست شهرداری ساری شد

استاندار مازندران، جواد طالبی، رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران را به عنوان شهردار پیشنهادی به وزارت کشور معرفی کرد.

نیاز شهر بهارستان اصفهان به ۲ ایستگاه آتش‌نشانی جدید

عباس کارپرداز، مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهارستان از توابع اصفهان گفت: این شهر با توجه به استقرار تعداد زیادی کارگاه و مرکز تولیدی و جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر به ۲ ایستگاه آتش‌نشانی جدید نیاز دارد.

احیای آسیاب آبی و چرخاب‌ها در باغبادران

حجت الله امینی باغبادرانی، شهردار باغبادران حرکت شهرداری در مسیر احیای آسیاب آبی و چرخاب‌ها به عنوان یادگار سنتی قدیمی شهر خبر داد.

ثبت نخلستان‌ها و باغ‌های هم پیوند بافق در فهرست میراث ملی

لیلا رنجبر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی فرمانداری، اداره کل مربوطه استان یزد، نخلستان‌ها و باغ‌های هم پیوند این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

کمک سالانه ۲۴۰ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به توجه دولت به بخش عمران شهری گفت: سالانه افزون بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران کمک و تزریق می‌شود.

کد خبر 492188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.