اقدام جالب شهرداری آنکارا برای ترویج کتابخوانی

روزانه تعداد زیادی از کتاب‌ها در کلانشهر آنکارا در کشور ترکیه، به دفن‌گاه‌های زباله فرستاده یا در انباری‌های قدیمی روی هم انباشته می‌شود البته اخیراً گروهی از رفتگران خلاق شهر با همکاری یکدیگر دست به نوآوری زده و این کتاب‌ها را برای استفاده دوباره جمع‌آوری کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتاب ابزاری بسیار ارزشمند است که البته پس از ظهور اینترنت و وسیله‌های دیجیتالی، اهمیت فیزیکی آن در بین افراد بسیاری از بین رفت. در این راستا، تعدادی از رفتگران آنکارا تصمیم گرفتند به جمع‌آوری کتاب‌های دورریز سراسر شهر بپردازند تا یک بار دیگر، مردم را از ارزش این ابزار مفید با خبر کنند. این افراد ابتدا موفق به جمع‌آوری ۲۰۰ نسخه کتاب از کوچه و خیابان‌های شهر شدند، اما پس از مدت زمان بسیار کوتاهی، مردم شهر تعداد زیادی کتاب به آن‌ها بخشیدند.

اقدام جالب شهرداری آنکارا در  در ترویج کتابخوانی

رئیس مرکز بهداشت شهر نیز با استقبال از این اقدام رفتگران، تصمیم گرفت یکی از کارخانه‌های متروکه آجر شهر را برای آن‌ها خریداری کند تا از آن به عنوان یک کتابخانه بهره گیرند.

در حال حاضر رفتگرهای خوش ذوق آنکارایی بیش از ۶ هزار نسخه کتاب جمع‌آوری کرده و در بخش‌های مختلف کتابخانه جدید قرار داده‌اند در واقع کتاب‌ها بر اساس موضوع و گروه سنی مخاطبان، تقسیم بندی شده و در قفسه‌های جدا از هم قرار گرفته اند.

کتاب‌ها از نظر زبان نیز در دو بخش انگلیسی و فرانسوی واقع شده است بنابراین، افراد انگلیسی زبان و کسانی که به فرانسوی مسلط هستند می‌توانند به راحتی کتاب مورد علاقه خود را مطالعه کنند.

جالب است بدانید که رفتگرهای آنکارایی کافه کوچکی با مبلمانی از مواد بازیافتی نیز در محوطه باز کتابخانه ایجاد کرده‌اند تا بازدید کنندگان بتوانند پس از مطالعه کتاب‌ها یا بازدید از کتابخانه، به خوردن و نوشیدن بپردازند. سالن مطالعه بزرگی نیز با نیمکت‌های مخصوص، پذیرای افرادی است که به خواندن کتاب‌ها در فضایی بسته و آرام علاقمند هستند.

اقدام جالب شهرداری آنکارا در  در ترویج کتابخوانی

کد خبر 492177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.