استقلال_ذوب‌آهن/شب سرنوشت سبزها و آبی‌ها!

از ساعت ۲۲:۳۰ امشب(یکشنبه)، استقلال و ذوب‌آهن در تقابلی سرنوشت‌ساز با هم پیکار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدارهای هفته بیست و دوم در شرایطی امشب یکشنبه - ۱۹ اردیبهشت ماه - آغاز می‌شود که باید تا پاسی از شب نظاره‌گر جدال‌های سنتی و سرنوشت ساز تیم‌های اصفهانی و تهرانی باشیم. ساعتی پس از افطار در این دو شهر، ال‌کلاسیکو ایرانی در نقش جهان آغاز شده است اما پس از آن از ۲۲:۳۰ آبی‌های پایتخت میزبانی ذوبی‌های اصفهان خواهند بود. دیداری که نه تنها از لحاظ جدول نقش بسزایی در روند استقلال و ذوب آهن ایفا خواهد کرد، جذابیت‌های همیشگی تقابل شأن نیز نوید مسابقه‌ای جذاب و تماشایی را می‌دهد.

آبی‌ها در کمین امتیاز سوزی در ال‌کلاسیکو

شاگردان مجیدی پس از عملکرد بی نظیر در لیگ قهرمانان آسیا و صدرنشینی در گروه مرگ رقابت‌ها، حالا برای بازگشت به کورس قهرمانی فرصت فوق‌العاده‌ای دارند. آنها که یک دیدار نسبت به پرسپولیس و دو بازی کمتر از سپاهان انجام داده‌اند با توجه به مصاف رو در روی دو تیم بالانشین در اصفهان، اگر موفق به شکست مجتبی حسینی و شاگردانش شوند فاصله خود تا صدر را کاهش داده و به روزهای باقی مانده لیگ امیدوار می‌ماند.

استقلال و ذوب آهن/ شبِ سرنوشت سبز-آبی‌ها!

علاوه بر آن آبی‌ها جمعه این هفته باید در شهرآورد پایتخت برابر پرسپولیس صف آرایی کنند و برای آنکه در دربی ترمز رقیب را کشیده و حتی جایگاهش را تصاحب کنند به چیزی جز کسب سه امتیاز در دیدار امشب با ذوب آهن فکر نمی‌کنند البته نباید از خستگی آبی‌پوشان برای این دیدار حساس صرف نظر کرد.

محک جدی تفکرات فرهاد با جدایی کمالوند

از ابتدا بازگشت مجیدی به نیمکت استقلال، خیلی‌ها عامل اصلی موفقیت او را به دستیار با دانشش نسبت دادند. فراز کمالوند به سبب رفاقتش با فرهاد در نقش مربی کنار دست شماره هفت محبوب آبی‌ها نشست و نقشی انکار ناپذیر داشت اما پس از بازگشت از رقابت‌های آسیایی، پیشنهاد سایپا را پذیرفته و سکان هدایت نارنجی‌پوشان تهرانی را در دست گرفت تا به این ترتیب به زعم بسیاری کارشناسان و اصحاب رسانه، مغز متفکر فنی مجیدی از جمع آبی‌پوشان جدا شده باشد. هر چند برخی معتقدند فرهاد فرصتی به دست آورده تا نشان دهد نتایج خوب تیمش، حاصل دستورات تاکتیکی او و نه کس دیگری بوده است.

چهار غایب کلیدی در شب بازگشت یاغی

فشردگی بیش از حد مسابقات لیگ قهرمانان برخی استقلالی‌ها را دچار آسیب دیدگی کرده و نزدیکی به دربی، باعث شده تا مربیان و کادر پزشکی استقلال دست به ریسک نزده و سه بازیکن خود را مقابل ذوب آهن به میدان نفرستند. وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و متین کریم زاده بازیکنانی هستند که مجیدی، به دلیل مصدومیت آنها در مصاف امشب در اختیار نخواهد داشت همچنین محرومیت داریوش شجاعیان به دلیل چهار اخطاره بودن، دست کادر فنی آبی‌پوشان پایتخت را بیش از پیش بسته است.

استقلال و ذوب آهن/ شبِ سرنوشت سبز-آبی‌ها!

با این حال علیرغم این خبرهای ناامید کننده برای فرهاد و دستیارانش، بازگشت محمد دانشگر پس از کنار گذاشته شدن به علت مسائل انضباطی می‌تواند تا حدی از کمبود مهره‌های آبی‌ها بکاهد. اگر چه این به شرطی است که بازیکنان نامبرده قادر به همراهی استقلال در دیدار با ذوب آهن نباشند چرا که کادر فنی آبی‌ها پیش از این نیز در ACL و مقابل الاهلی از این ترفند بهره برد و بعید نیست چنین رویکردی در لیگ هم داشته باشد.

گاندوها محکوم به امتیازگیری از استقلال

ذوب آهن که سال‌های افت خود را می‌گذارند، با تغییرات بدنه مدیریتی باشگاه و بازگشت مجتبی حسینی، نسبت به قبل تا حد زیادی دگرگون شده است اما هنوز نتوانسته خود را از منجلاب پایین جدول و منطقه سقوط نجات دهد. آنها هم اکنون با دو بازی کمتر نسبت به نزدیک‌ترین رقیب شأن در مسیر بقا یعنی نساجی، ۱۸ امتیازی بوده و جایگاه پانزدهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

استقلال و ذوب آهن/ شبِ سرنوشت سبز-آبی‌ها!

برد شب گذشته شاگردان ساکت الهامی و سه امتیاز با ارزشی که با خود از کرمان به ارمغان آورند، کار ذوبی‌ها را سخت‌تر از قبل کرده و دیگر محکوم به امتیازگیری از استقلال در آزادی هستند. نکته‌ای دیگر که می‌تواند انگیزه‌های بازیکنان گاندوها را چندین برابر کند این است که غلبه بر استقلال، فاصله آنها با نساجی را بیشتر و بیشتر و شانس سقوط شأن را کم رنگ تر می‌کند.

عملیات فوق‌سری نجات با مجتبی!

با وجود تعطیلی چند هفته‌ای لیگ به خاطر حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان، ذوبی‌ها برنامه تمرینات و دیدارهای دوستانه منظمی داشتند تا از شرایط مسابقه خارج نشوند. این در حالی است که اخبار چندانی از چگونگی برنامه تمرینی سبزپوشان اصفهانی منتشر نمی‌شد اما شنیده‌ها از راهروهای باشگاه ذوب آهن از این حکایت دارد که گاندوها با جدیت تمام پیگیر تمرینات شأن هستند ولی مجتبی حسینی از مدیران باشگاه خواسته تا خبری از تمرینات او با شاگردانش به بیرون درز نکند.

استقلال و ذوب آهن/ شبِ سرنوشت سبز-آبی‌ها!

وداع تلخ با کاپیتان محبوب

قاسم حدادی فر، کاپیتان باسابقه ذوب آهن به علت مصدومیت و پارگی رباط، لیگ بیستم را از دست داده و او که قصد داشت در انتها فصل چهار گوشه مستطیل سبز را ببوسد، به این ترتیب خداحافظی تلخی با دنیا فوتبال را تجربه خواهد کرد. علاوه بر حدادی فر، مهاجم صربستانی ذوبی‌ها که دچار مصدومیت شده با اجازه پزشکان باشگاه همراه کاروان تیم به پایتخت سفر کرده ولی حضورش در زمین منوط به صلاحدید کادر فنی خواهد بود.

استقلال و ذوب آهن/ شبِ سرنوشت سبز-آبی‌ها!

تعویق و آشفتگی در برنامه از پیش تنظیم شده ذوبی‌ها!

مسابقه حساس برگشت استقلال و ذوب آهن در لیگ، ابتدا قرار بود هفدهم اردیبهشت برگزار شود ولی سازمان لیگ به یکباره برنامه را پس از بازگشت آبی‌ها تغییر داد تا صدای اعتراض ذوبی‌ها را در آورد. سبزها که حتی پروازهای چارتری برای سفر به تهران و سپس عزیمت مستقیم پس از چند روز اقامت و تمرین در پایتخت به رفسنجان برای تقابل با گل گهر در نظر گرفته بودند را از دست دادند تا به سختی خود را به تهران برسانند. اتفاقاتی که برنامه‌ریزی این باشگاه اصفهانی را با مشکل روبرو کرده و معلوم نیست چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان آنها است.

فرهاد و شاگردان به دنبال تکرار دبل لیگ_حذفی فصل قبل با دیگر اصفهانی

یکی از نکات جالب دیدار امشب، مصاف زودهنگام دوباره استقلال و ذوب آهن در جام حذفی است. تقریباً دو هفته دیگر آبی‌های تهرانی و سبزهای اصفهانی باید باز هم در استادیوم آزادی اما این بار در یک هشتم نهایی جام حذفی با هم پیکار کنند؛ اتفاق جالبی که فرهاد و شاگردانش فصل گذشته نمونه‌اش را با دیگر تیم اصفهانی تجربه کردند و در کمتر از ده روز، در لیگ و جام حذفی از سد سپاهان قلعه نویی گذشتند. باید دید آنها موفق به تکرار این خاطرات شیرین با همشهری سپاهان نیز خواهند شد یا خیر؟

کد خبر 492049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.