بهره برداری از بزرگراه زارچ- اشکذر با حضور وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی نوشت: امروز در سفر به استان یزد بزرگراه زارچ- اشکذر به طول ۱۵ کیلومتر و طرح‌ها و پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت در کل جاده‌های این استان به طول ۶۶۵ کیلومتر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"امروز در سفر به استان یزد بزرگراه زارچ- اشکذر به طول ۱۵ کیلومتر و طرح‌ها و پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت در کل جاده‌های این استان به طول ۶۶۵ کیلومتر به بهره برداری رسید. هم چنین پروژه‌های بازآفرینی شهری در محله مهرپادین شهرتاریخی مهریز به منظور ساماندهی و بازگشت به زندگی به بهره برداری رسید.
در این سفر عملیات اجرایی ۵۴۲۵ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف استان آغاز شد. اما مهمترین اقدام در این سفر بازدید از راه‌آهن درحال ساخت یزد _ اقلید بود که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد می‌توان نوید افتتاح آن را در ماههای آینده داد. این پروژه حدود ۴,۰۰۰ میلیارد تومان ارزش اعتباری دارد و به عنوان یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور به طول ۲۷۰ کیلومتر در سال ۹۰ آغاز شده اما ۶۰ درصد حجم کار هم به لحاظ کار فیزیکی و هم تخصیص اعتبار در سال‌های ۹۸ و ۹۹ انجام شده است. این مساله نشان از اهتمام ویژه دولت برای توسعه شبکه ریلی کشور دارد که در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری است. مردم عزیز استان‌های جنوبی که اکنون از شیراز با قطار به مشهد سفر می‌کنند، می‌توانند با استفاده از این خط آهن مسیر مشهد را ۳ ساعت سریع‌تر طی کنند. از سوی دیگر استان‌های فارس و یزد و اصفهان که استان‌های گردشگری هستند، از طریق این خط به یکدیگر متصل می‌شوند. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ کیلومتر خط آهن در دست ساخت است که برای افتتاح این خطوط تا پایان سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شده است. راندمان توسعه شبکه ریلی در سال جاری ۶ برابر راندمان توسعه راه آهن در طول تاریخ ایران است. هم چنین قابل ذکر است که در ۸ سال گذشته توانستیم سالی یکهزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور بیفزاییم و این یک رکورد در راهسازی است که این بزرگراه‌ها علاوه بر آنکه سبب ارتقای ایمنی و افزایش راندمان شد، توانسته است ظرفیت بیشتری را برای جابه جایی پذیرا باشد که اینها نقاط قوت توسعه‌ای در کشور است. "

بهره برداری از بزرگراه زارچ- اشکذر با حضور وزیر راه و شهرسازی

کد خبر 492040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.