احداث چندین نیروگاه‌ بادی در منطقه فریدن

معاون استاندار اصفهان گفت: طی برنامه‌ریزی های انجام شده برای تکنولوژی سبز قرار است چندین نیروگاه‌های بادی در منطقه فریدن اجرا شود؛ بر همین اساس نیاز است که دولت در این زمینه ضمن حمایت از تکنولوژی‌های سبز، قیمت خرید برق را افزایش دهد تا برای سرمایه‌گذاران به صرفه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر بعد از ظهر امروز _شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در آئین کلنگ زنی نخستین شهرک استخراج رمزارز دیجیتال کشور در فریدن، اظهار کرد: وظیفه حاکمیت در جهت ایجاد زمینه فعالیت خیر در جامعه آن است که سیاست گذاری و تصمیم‌گیری را در این زمینه انجام دهد، امر تولید و اشتغال‌زایی از جمله کارهای خیر ارزشمند است.

وی افزود: برای راه‌اندازی شهرک رمز ارز دیجیتال شهرستان‌های فریدن طی جلساتی با مسئولان برق منطقه‌ای استان شهرستان‌های دارای برق مازاد بررسی شد که نهایتاً کوهپایه، فریدن و سمیرم از جمله این شهرستان‌ها است.

معاون استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی شهرک ارز دیجیتال از شهروندان محلی شهرستان فریدن بود، تصمیم گرفته شد که این پروژه در شهرک صنعتی این شهرستان اجرا شود.

قاضی عسگر ادامه داد: هدف ما راه‌اندازی صنایع سبز، دانش بنیان و کم آب بر در استان اصفهان است که این هدف به صورت ویژه در شهرستان فریدن مورد توجه قرار دارد، بر همین اساس امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی شهرک صنعتی خصوصی فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی در این منطقه باشیم. این مجموعه شهرک‌ها نیاز استان اصفهان است که باید در سطح استان به صورت عادلانه توزیع شود.

وی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تکنولوژی سبز قرار است چندین نیروگاه‌های بادی در منطقه فریدن اجرا شود بر همین اساس نیاز است در این زمینه دولت ضمن حمایت از تکنولوژی‌های سبز، قیمت خرید برق را افزایش دهد تا برای سرمایه‌گذاران به صرفه باشد.

معاون استاندار اصفهان افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی لازم است در این زمینه دولت را قانع کنند که به جای پرداخت یارانه، روی شهرک‌های صنعتی نوین سرمایه گذاری کند.

قاضی عسگر یادآور شد: علی‌رغم اینکه منطقه فریدن ظرفیت ۲۰۰ مگاواتی داشته، اما از ۱۵ سال گذشته تاکنون بلااستفاده مانده است.

وی تصریح کرد: امروز طرح راه‌اندازی کارخانه تولید ساعت در منطقه فریدن به عنوان اولین کارخانه تولید ساعت در کشو در دستور کار قرار دارد. همچنین نیاز است پروژه‌های صنعتی روستایی جهت ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی در این منطقه افتتاح شود.

کد خبر 492022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.