آب‌های کپنهاگ میزبان مسیری برای دوچرخه‌سواری

جنبش افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری در جهان، این بار مقامات کپنهاگ را به احداث پلی عظیم بر فراز آب‌های اطراف جهت ترویج این سبک تردد پاک سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار پایتخت دانمارک در یک مصاحبه مطبوعاتی از احداث پلی بسیار بزرگ در مسیر آب‌های شهر طی چند سال آینده خبر داده و اعلام کرد که تنها عابران پیاده و دوچرخه‌سواران حق عبور از این پل را خواهند داشت. پیش از این نیز، کپنهاگ به عنوان بهترین شهر دوستدار جهان شناخته شده بود اما در پی انتشار ویروس کرونا و رغبت مردم به رعایت هر چه بیشتر فاصله اجتماعی با دیگران، تعداد افراد سوار بر دوچرخه در شهر هر روز نسبت به قبل افزایش یافت و همین امر، مقامات را به بهبود و افزایش زیرساخت‌ها برای تردد پاک سوق داد. بنابراین، احداث یک پل مخصوص دوچرخه‌سواران در پایتخت دانمارک دور از ذهن نبود که در نهایت، مقامات از خبر احداث آن رونمایی کردند.

بر اساس گزارشات ارائه شده در مورد احداث پل جدید، این مسیر دوچرخه‌سواری مناطق Nordre Toldbod و Refshaleøen در دو طرف رودخانه را به هم وصل می‌کند. بد نیست بدانید که مردم کپنهاگ برای حضور در محل کار خود بین این دو منطقه بسیار در رفت و آمد هستند که اعمال قرنطینه‌های کرونایی تردد آن‌ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود. در همین راستا، مقامات تصمیم گرفتند بحران به وجود آمده را به روشی پایدار حل کنند که افزایش گرایش مردم به تردد سبز، شهردار را به احداث پل مخصوص دوچرخه‌سواری سوق داد.

بسیاری از برنامه‌ریزان کپنهاگی امیدوارند که با احداث پل جدید، پایتخت دانمارک همچنان به عنوان بهترین شهر دوستدار دوچرخه در جهان باقی بماند. بدون شک این امر در پیشبرد بیشتر سبک زندگی سالم بین ساکنان کپنهاگ سهیم خواهد بود و پایداری را در سایر زمینه‌ها نیز برای شهر به ارمغان خواهد آورد.

آب‌های کپنهاگ میزبان مسیری برای دوچرخه‌سواری

کد خبر 491973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.