پیش‌بینی بورس فردا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ + اخبار لحظه‌ای

پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل در سهم‌های شاخص ساز و همچنان منفی در سهم‌های کوچک باشد، احتمالاً گروه بانکی با تقاضای بهتری همراه خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا _ یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: اینکه گفته می‌شود فاصله حرف تا عمل بسیار زیاد است کاملاً وصف حال این روزهای بازار سرمایه بوده به طوری که فاصله حرفی که زده می‌شود در خصوص تزریق منابع به بازار چه از طریق شارژ صندوق توسعه چه از طریق انتشار اوراق تبعی اجاره و خرید صندوق‌های سرمایه تا عمل کردن بسیار زیاد است و یا حداقل روی تابلو معاملات چیزی مشخص نیست.

حاصل جلسه سران قوا در هفته گذشته موافقت با پیشنهادات سازمان بورس بود که یکی از آنها انتقال منابع ارزی از صندوق توسعه به صندوق تثبیت است این جریان نزدیک به ۸ ماه است که قرار است رخ دهد و مشخص نیست چرا اتفاق نمی‌افتد.

اگر قرار است بازار را سامان دهند باید اعلام شده و در عمل نیز انجام شود و اگر قرار نیست فعالیتی برای ساماندهی بازار انجام شود نیز بهتر است مسئولان وعده‌های بی مورد ندهند فقط بهتر است برای جبران کسری بودجه خود به سراغ بازار سرمایه نیایند.

بر اساس برخی از آمارها میزان تأمین بودجه دولت از این بازار نزدیک به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان است که جمع فروش اوراق بدهی دولتی و سهام می‌باشد و حال بازار سرمایه نیاز به ۱۰ الی ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد تا مجدد متعادل شود.

پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل در سهم‌های شاخص ساز و همچنان منفی در سهم‌های کوچک باشد، احتمالاً گروه بانکی با تقاضای بهتری همراه خواهند بود، امید است که حقوقی‌های بازار سرمایه اولویت جمع‌آوری صفوف فروش را بر نمادهای کوچک قرار دهند زیرا برخی از این نمادها چندین ماه است نقد شوندگی خود را از دست داده است.

کد خبر 491930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.