راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری سبب تحول در بافت فرسوده می‌شود

مسئول دفتر تسهیلگری زنجان گفت: ایجاد دفاتر تسهیلگری در زنجان منجر به تحول در بافت‌های فرسوده شهری خواهد شد.

مهران فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نخستین بار دفتر تسهیلگری در منطقه سعدی جنوبی زنجان به بهره برداری رسید که این اقدام گامی در جهت بازآفرینی محلات بافت فرسوده است.

وی افزود: از آغاز این طرح در تهران ۱۵ سال می‌گذرد و در شهرهایی چون اصفهان و تبریز تعداد بیشتری از این دفاتر فعالیت دارند.

مسئول دفتر تسهیلگری زنجان با بیان اینکه این دفاتر هنوز در بین سازمان‌ها و نهادها شناخته نشده‌اند، افزود: متأسفانه هنوز برخی مدیران شهرداری با ویژگی‌ها و مزایای دفاتر تسهیلگری بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری به عنوان کارگزار شهرداری و در دل بافت فرسوده آغاز به کار خواهد کرد، ادامه داد: این دفاتر اقدامات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، عمرانی و شهرسازی را به صورت حضوری احصا و طبقه بندی می‌کنند و با دعوت از مدیران راه و شهرسازی مسائل مطرح می‌شود.

فرامرزی بازآفرینی شهری را اقدامی در راستای شهرسازی عملی عنوان کرد و گفت: با احصای مشکلات مالکان توسط دفتر تسهیلگری این مشکلات طبقه بندی می‌شود و اقدامات زود بازده گزارش شده و توسط سازمان‌های مختلف به نتیجه می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد دفاتر تسهیلگری در زنجان منجر به تحول در بافت‌های فرسوده شهری خواهد شد، عنوان کرد: در اقدام اولیه سه محله بی‌سیم، حسینیه و سعدی جنوبی بود که از بین این مناطق سعدی جنوبی انتخاب شد که دارای بافت فرسوده باارزش تاریخی است و در این منطقه محدودیت داریم و میراث فرهنگی باید ضوابط خود را تعاملی کند تا سرمایه گذاران انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشند.

کد خبر 491920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.