حل بحران‌های پیش روی بالتیمور با پسماندهای چوبی!

گروهی از خلاقان اهل بالتیمور، بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند در کشور آمریکا در تلاشند از پسماندهای چوبی شهر برای ایجاد مبلمان بهره گیرند و از این طریق، به بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی شهر کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلانشهر بالتیمور همچون سایر شهرهای پساصنعتی ایالات متحده آمریکا، با چالش‌های بیشماری نظیر نبود فرصت‌های اقتصادی کافی، نرخ بالای بیکاری و وجود خانه‌های خالی زیادی که منشأ وقوع بسیاری از جنایات به شمار می‌رود مواجه است. گزارشات حاکی است که بیش از ۱۷ هزار خانه متروکه و قدیمی در این شهر وجود دارد این در حالی است که بسیاری از مردم نیز از بی‌خانمانی رنج می‌برند. بدیهی است که استفاده صحیح از این خانه‌ها می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات شهری سهیم باشد و حتی نرخ بیکاری را به حداقل برساند. در این راستا، گروهی از خلاقان شهر استفاده از این خانه‌ها را برای کارآفرینی بسیار مفید دانسته و قرار است با مالکان آن‌ها برای بازسازی خانه‌ها، به جای تخریب آن‌ها به توافق برسند.

حل بحران‌های پیش روی بالتیمور با پسماندهای چوبی!

این افراد در نظر دارند از چوب‌های بازیافتی که در اطراف شهر روی هم انباشته شده و در حال تخریب هستند برای مرمت ساختمان‌های قدیمی شهر بهره گیرند در نتیجه این اقدام، نه تنها در اثر ساخت و ساز هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌شود بلکه استفاده از چوب برای ساخت و ساز، بیشترین بهره را برای طبیعت خواهد داشت.

علاوه بر این خلاقان بالتیموری در نظر دارند از چوب برای ساخت مبلمان شهری بهره گیرند و از این طریق به زیباسازی بیشتر شهر بپردازند. بدون شک این اقدامات سه جنبه مهم زندگی شهری در بالتیمور را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اول اینکه آغاز فرآیندهای ساخت و ساز در بالتیمور باعث کارآفرینی برای افرادی خواهد شد که طی دوران کرونا بیکار شده‌اند همچنین استفاده از چوب برای ساخت و سازها نه تنها به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند بلکه در پایداری شهر نیز سهیم است و در نهایت و مهم‌تر از همه، مشکل بی‌خانمانی مردم که امروزه دامنگیر جمعیت زیادی از شهر است به بهترین شکل ممکن برطرف می‌شود.

حل بحران‌های پیش روی بالتیمور با پسماندهای چوبی!

کد خبر 491913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.