بخشی از اراضی بند دره به شهرداری بیرجند واگذار شد

شهردار بیرجند گفت: ۴.۶ هکتار از اراضی منطقه گردشگری «بند دره» به شهرداری واگذار شد و با این اقدام و تخصیص اعتبار در سال جاری کار اجرایی فضاهای خدماتی را در محل بند دره شروع می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید در این باره اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری بیرجند و شورای اسلامی دوره پنجم بالفعل کردن ظرفیت منطقه تفریحی بند دره بود که در سال‌های گذشته به عنوان یک منطقه تفریحی با قابلیت تبدیل به یک مکان گردشگری، مغفول واقع شده بود.

وی افزود: این موضوع که همواره مورد مطالبه شهروندان بیرجند بود طی دو سال گذشته به همت جمعی از مدیران استان و در رأس آنها استاندار وقت و با محوریت شهرداری بیرجند تحقق پیدا کرد که در اولین گام با منفک کردن اراضی ملی از طرح شرکت سرمایه‌گذاری پویش با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری، شرایط برای فعالیت و سرمایه‌گذاری فراهم شد و متعاقب آن با تکمیل برخی زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی، برق و روشنایی مسیر، جان تازه‌ای به این مکان تفریحی بخشیده شد.

شهردار بیرجند گفت: شهرداری در تداوم این مسیر با تنظیم و ارسال لایحه به شورای اسلامی شهر درخواست سرمایه‌گذاری در این منطقه را ارائه کرد که پس از تصویب لایحه در شورای اسلامی شهر بیرجند و موافقت کارگروه استانی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی مقدار ۴.۶ هکتار از اراضی هدف این منطقه در محل بند دره در قالب قرارداد اجاره ۱۰ ساله به شهرداری واگذار شد.

وی با بیان اینکه این واگذاری در اردیبهشت ماه امسال انجام شده است، تصریح کرد: مکان واگذاری به عنوان نقطه هدف با بهترین موقعیت جغرافیایی شرایط سرمایه‌گذاری و فراهم کردن فضاهای خدماتی و تفریحی از جمله کافی شاپ، رستوران، بازارچه‌های صنایع دستی و محصولات محلی، فضاهای نشیمن، آلاچیق و سایر فضاهای مرتبط را دارد.

جاوید افزود: برنامه داریم با تخصیص اعتبار در سال جاری کار اجرایی فضاهای خدماتی را در محل بند دره شروع کنیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای این منطقه انجام شده است هرچه زودتر شاهد تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد یک منطقه تفریحی بسیار زیبا برای هم‌استانی‌ها، شهروندان شهر بیرجند و گردشگران باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 491900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.