عملیات احداث بوستان ۱۴ هکتاری «آشتی» در سنندج آغاز شد

عملیات احداث بوستان ۱۴ هکتاری «آشتی» واقع در محله فرجه و جنب بلوار دکتر حسینی شهر سنندج با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهری آغاز شد.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی در این باره اظهار کرد: توسعه سرانه فضای سبز و احداث پارک‌ها و بوستان‌ها در سطح شهر به ویژه در مناطق کمتر برخوردار بسیار حائز اهمیت بوده و جزو یکی از اولویت‌های طرح‌ها و برنامه‌های این شهرداری در این دوره بوده است.

وی افزود: احداث فضای سبز در قالب پارک‌ها و بوستان‌ها علاوه بر افزایش زیبایی بصری و ارتقا سرانه فضای سبز در رضایتمندی شهروندان تأثیرگذار بوده و زمینه نشاط اجتماعی را نیز فراهم می‌کند.

شهردار سنندج یادآور شد: در این دوره و در راستای توسعه سرانه فضای سبز اقدامات خوبی نظیر احداث بوستان ۲۰ هکتاری «کوچک ره ش» در دگران و ساماندهی برخی بلوارهای اصلی سطح شهر انجام شد.

وی تصریح کرد: پس از بازدید و بررسی‌های لازم و شناسایی مکان‌هایی که پتانسیل احداث فضای سبز را در سطح منطقه دارند؛ احداث فضای سبز در محله فرجه بر روی بلوار دکتر حسینی در دستور کار قرار گرفت.

صیدی با اشاره به آغاز عملیات احداث این بوستان ۱۴ هکتاری گفت: این بوستان شامل سایت‌های ورزشی از جمله زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، اسکواش، تنیس روی میز، ست ورزش همگانی، بدمینتون، اسکیت، دوچرخه سواری، سایت پیاده روی، نشیمنگاه، نوروزگاه، آمفی تئاتر روباز، آبنما و نصب المان خواهد بود.

وی تاکید کرد: نهال‌کاری و احداث فضای سبز هم در این بوستان اجرا خواهد شد و برای آبیاری فضای سبز آن با تعبیه دو مخزن آب ۵۰ مترمکعبی و به صورت قطره‌ای انجام خواهد شد.

شهردار سنندج با بیان اینکه در این بوستان ساختمان سرای محله، ساختمان مدیریت پارک، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز برای رفاه حال شهروندان احداث می‌شود، ابراز امیدواری کرد: تا پایان فصل عمرانی سال جاری بتوانیم نسبت احداث این بوستان زیبا و دلنشین اقدام کنیم.

گفتنی است؛ شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 491864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.