ارائه ۱۱۰ خدمت الکترونیکی شهرداری سمنان به شهروندان

شهردار سمنان دستاوردهای دوره پنجم مدیریت شهری را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تشریح کرد.

سید محمد ناظم رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم دوره پنجم مدیریت شهری سمنان تشکیل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که فعالیت‌های مناسبی را در جهت ارتقای فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف ارائه داد.

وی افزود: از همان ابتدای تشکیل این سازمان، دستیابی به مؤلفه‌های شهر هوشمند و الکترونیکی کردن خدمات شهرداری سمنان در راستای کنترل، هدایت و توسعه همه جانبه و پایدار شهر مد نظر بود.

شهردار سمنان ادامه داد: سازمان فاوا توانست در این مدت با ایجاد ۱۷ سامانه، ۱۱۰ خدمت مختلف را به صورت الکترونیک ارائه کند که این امر با مشارکت شهروندان بیشتر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری الکترونیک بستری را فراهم می‌کند تا ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان با حداکثر کارایی محقق شود، گفت: خدمات الکترونیک شهرداری سمنان در پایگاه my.semnan.ir در زمینه‌های مختلف فعالیت شهرداری از جمله حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی، فرهنگی و موارد متفاوت دسته‌بندی شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

ناظم رضوی راه اندازی کیف پول الکترونیک را از خدمات ارزنده سازمان فاوا برشمرد و تصریح کرد: راه اندازی این خدمت بستر مناسبی را برای شکوفایی اقتصاد هوشمند شهری سبب شده است به طوری که پرداخت از کیف پول شهروندی برای تمامی خدمات شهرداری از جمله خدمات تفریحی و سرگرمی، اتوبوس، تاکسی، شهربازی، پارکینگ، خدمات فرهنگی و گردشگری و حتی پرداخت عوارض‌های شهری توسط این سامانه فراهم است.

وی با اشاره به مدیریت هوشمند پسماندهای خشک توسط شهروندان با راه اندازی سامانه "سیوا" افزود: شهروندان با فروش پسماندهای خشک در این سامانه و شارژ شدن کیف پول الکترونیک می‌توانند از دیگر خدمات شهروندی شهرداری و پرداخت عوارض بهره مند شوند.

شهردار سمنان ایجاد فیبر نوری اختصاصی شهرداری را زیرساختی مهم در راستای ارائه خدمات شهری و شهروندی کم هزینه، سریع، امن و پایدار دانست و گفت: ۲۵ کیلومتر فیبر نوری در شهر سمنان اجرا شده است که گامی مهم در راستای دستیابی به شهر هوشمند محسوب می‌شود.

کد خبر 491851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.