نقشه‌برداری با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

با کمک معاونت علمی و فناوری و توان شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ژئوماتیک به نیازهای فناورانه سازمان نقشه‌برداری کشور پاسخ داده می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان نقشه برداری کشور یکی از دستگاه‌های اجرایی و متولی در حوزه تولید نقشه و اطلاعات مکان محور در کشور به شمار می‌رود که با انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری خود را با ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با محوریت گروه ژئوماتیک آغاز کرده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، نیازهای فناورانه و گلوگاهی این سازمان شناسایی و اولویت‌بندی و به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ژئوماتیک ارائه شد تا پاسخی علمی و فناورانه به این نیازها ارائه شود.

از جمله نیازهای شناسایی شده در این حوزه می‌توان به «طراحی و ساخت دوربین رقومی زنیت»، «طراحی و ساخت دوربین رقومی عکسبرداری هوایی» و «طراحی و ساخت بخش ذخیره ساز دوربین UltraCam-D »، «طراحی و ساخت اسکنر متریک» اشاره کرد.

همچنین «طراحی و پیاده‌سازی سامانه یکپارچه و تحت شبکه به‌هنگام رسانی برخط نقشه‌های ۱:۲۵۰۰۰»، «طراحی و توسعه سامانه GNSS بومی»، «طراحی و ساخت شتاب سنج اتمی»، «طراحی و ساخت پیش نشانگر زلزله با استفاده از مشاهدات ثقل سنجی» و «ساخت ذخیره ساز برای ذخیره تصاویر رقومی ناشی از اسکن عکس‌های آنالوگ» از دیگر نیازهای فناورانه شناسایی شده در این حوزه است.

برخی از این نیازهای فناورانه شناسایی شده و موافقت نامه همکاری سه جانبه به زودی منعقد می‌شود و در خصوص سایر نیازها نیز فراخوان عمومی با همکاری سازمان نقشه برداری کشور صورت می‌گیرد.

کد خبر 491847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.