اضافه شدن ۳۰ اتوبوس تازه نفس به ناوگان حمل و نقل عمومی قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم از ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده به ناوگان حمل‌ و نقل عمومی این کلانشهر تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، عباس ذاکریان در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به اقدامات شهرداری قم در مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: تداوم واکسیناسیون برخی پرسنل خدمات شهری، پخش هشدارهای صوتی در سطح شهر، اطلاع‌رسانی عمومی از طریق بنرهای شهری و توزیع ماسک در بین کارگران خدمات شهری ازجمله این اقدامات بوده است.

وی با تاکید بر تشدید نظارت‌های کرونایی در مجموعه شهرداری قم و سازمان‌های تابعه در هفته‌های اخیر، افزود: یکی از مطالبات مطرح‌شده در موضوع حمل‌ونقل عمومی قم، افزایش اتوبوس‌های خط پردیسان برای افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کاهش تجمع مسافران بود که خوشبختانه این امر با پیگیری‌های صورت گرفته و علیرغم مشکل همه شهرداری‌ها در تأمین اتوبوس جدید مرتفع شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم خبر از اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده تا دو هفته آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم داد و خاطرنشان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم در مراسم شب‌های قدر نیز با ظرفیت ۱۰۰ درصدی خود و تا سحرگاه در حال خدمت به مردم و شب‌زنده‌داران است؛ ضمن آنکه اختصاص ظرفیت ۱۰۰ درصدی ناوگان با هدف تردد اتوبوس‌ها با تعداد مسافر کمتر و برای ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی در تحقق مبارزه با کرونا بوده است.

وی در خصوص نارضایتی موجود از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری درون‌شهری نیز گفت: در این گزارش‌ها، برخی ایستگاه‌های اتوبوس شهری مانند میدان شهید مطهری و یا سه راه بازار به‌عنوان پایانه تلقی می‌شوند، در حالی مدیریت شهری تعریف دیگری را برای پایانه‌های مسافربری درون‌شهری دارد و مهم‌ترین ویژگی این پایانه‌ها را، اشراف کامل شهرداری بر فعالیت آن‌ها می‌داند.

ذاکریان با تاکید بر پایش مکرر سلامت رانندگان حمل‌ونقل عمومی قم، گفت: نصب کد QR در ۲۰۰ تاکسی درون‌شهری جهت تبادل نشدن پول نقد بین مسافر و راننده، از دیگر اقدامات مدیریت شهری قم در مبارزه با کرونا است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم تصریح کرد: اقدامات خوبی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آرامستان بهشت معصومه (س) انجام‌شده است، اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و در عین‌حال تلاش شده مهم‌ترین مشکل موجود در این عرصه یعنی اصرار خانواده متوفیان به برگزاری مراسم، با اقناع‌سازی و تعامل حل و فصل شود.

وی اظهار کرد: نوار زرد محدوده بوستان‌ها و همچنین خاموشی روشنایی آن‌ها نشانه‌هایی از تعطیل بودن بوستان‌هاست، ضمن آنکه تلاش شده تجمع‌های شبانه در محدوده رودخانه قم و بلوار شهید سلیمانی با گشت بیشتر پرسنل تخلفات شهری، کم و کمتر شود.

کد خبر 491837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.