سالانه ۲۴۰ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک می‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به توجه دولت به بخش عمران شهری گفت: سالانه افزون‌بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران کمک و تزریق می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: این مبلغ از محل منابع در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از این مبلغ برابر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به‌صورت استانی و از طریق اداره‌کل امور مالیاتی استان‌ها وصول و بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال نیز از منابع تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌صورت ملی و متمرکز بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌ها و ضوابط مربوط به توزیع اعتبارات در قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین و ملاک عمل است، اظهار کرد: همچنین بنا بر اختیار قانونی برابر ۲۰ درصد منابع تبصره ۲ ماده ۳۹ به‌صورت متمرکز و به‌طور پروژه‌محور از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با دریافت پروژه‌های مشخص از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یا خرید ماشین‌آلات به این نهادها کمک می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 491814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.