لندن تا ۲۰۵۰ کربن صفر می‌شود

آغاز جنبش پیاده‌راه‌سازی در دوبلین، طراحی پارکلت‌ جدید در میلان، نوسازی فضاهای عمومی در هامبورگ، حمایت از دوچرخه سواران در نانس و برنامه‌ریزی برای زیست‌پذیری لندن مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر لندن با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد که تا سال ۲۰۵۰، یک سوم فضاهای شهر را پوشش‌های سبز فرا خواهد گرفت و این شهر به هدف کربن صفر دست خواهد یافت به همین دلیل، مقامات ارشد اتحادیه اروپا، عنوان اولین شهر پارک ملی را به لندن اعطا کرده و آن را به عنوان منطقه برای نوآوری‌های پاک مورد توجه قرار داده‌اند.

استیو پال، یکی از اعضای شورای شهر لندن با اعلام برنامه‌ها در این خصوص افزود: شورای شهر با پشتیبانی از تمام کسب و کارها، از شرکت‌های نوپا گرفته تا نهادهای بزرگ جهانی، از هیچ اقدامی برای موفقیت این طرح دریغ نکرده است همچنین در این زمینه شهردار لندن شخصاً تمام شرکت‌های تازه تأسیس را تحت حمایت خود قرار داده و در تلاش است آن‌ها را در رسیدن به موفقیت در زمینه تجارت‌های داخل و خارج از کشور یاری کند.

این عضو شورای شهر در خصوص جزئیات برنامه اضافه کرد: طرحی که گروهی از ایده پردازان بریتانیایی برای نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در سراسر پایتخت انگلستان ارائه دادند تنها با حمایت‌های ویژه شورای شهر به مرحله اجرا درآمد. بدیهی است که نصب همین ایستگاه‌های شارژ باعث ترغیب بسیاری از ساکنان لندن به جایگزین کردن وسایل حمل و نقل موتوری خود با نوع برقی شد که همین امر مزایای بسیاری برای شهر داشت و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش چشمگیر انتشار کربن در هوا اشاره کرد.

لندن تا ۲۰۵۰ کربن صفر می‌شود

نانس؛ حمایت از دوچرخه سواران شهر

بعد از دستور رئیس شورای شهر نانس مبنی بر حمایت از دوچرخه سواران، شهردار این شهر تمام مسیرهای دوچرخه‌سواری نانس را از قابلیت تابش در هنگام شب بهره‌مند کرده که در نتیجه روشنایی لازم برای کاربران حین تردد در تاریکی را فراهم می‌کند.

مسئولان خدمات شهری نانس، پروژه روشن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر را حدود یک ماه پیش و به صورت آزمایشی در سواحل رودخانه پیاده کردند، اما استقبال بی‌نظیر دوچرخه‌سواران از این اقدام، آنان را به اجرای پروژه در سایر مسیرهای دوچرخه‌سواری شهر نیز سوق داد.

شهرداری نانس با استفاده از کمک برنامه‌ریزان این شهر از نوعی رنگ فسفری برای هدایت مسیرهای دوچرخه‌سواری در تاریکی بهره گرفتند که این رنگ می‌تواند به مدت ۱۰ ساعت فضای اطراف را روشن نگه دارد. در این روش هیچ گونه آلودگی نوری به وجود نمی‌آید ضمن اینکه روشنایی لازم برای تردد ایمن کاربران فراهم می‌شود. مهم‌تر از همه اینکه، ایجاد مسیرهای شب‌نما برای ایمن‌سازی رفت و آمد دوچرخه‌سواران و همچنین عملکرد آن‌ها، هیچ گونه انتشار گاز آلاینده‌ای در پی ندارد.

لندن تا ۲۰۵۰ کربن صفر می‌شود

هامبورگ؛ نوسازی فضاهای عمومی

با دستور شورای شهر هامبورگ، سرمایه‌گذاری‌های شهرداری این شهر برای بهبود بیشتر زندگی شهری در پساکرونا آغاز شده و پیش‌بینی شده است که تا پایان سال ۲۰۲۲، مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد. این بودجه به منظور بهبود شرایط کرونا و افزایش جذابیت فروشگاه‌های مرکز شهر در نظر گرفته شده و قرار است به بهبود اقتصاد مراکز تجاری پساکرونا کمک کند.

علاوه بر این، شهردار هامبورگ از صرف هزینه‌های بیشتر برای پیاده‌سازی پروژه‌های جوانان خلاق شهر خبر داده و ادعا کرده است، هر ایده‌ای که به احیای شهر در پساکرونا بینجامد، با حمایت مالی مقامات اجرا خواهد شد. شورای شهر هامبورگ در همین خصوص ادعا کرده که تاکنون مبلغ یک میلیون یورو در اختیار صاحبان کسب و کار شهر قرار داده است تا با نوآوری‌های خود، یک بار دیگر مشتریان را به سمت بازارهای هامبورگ فرا بخوانند.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر هامبورگ اعلام کرده است مبلغ ۱۸ میلیون یورو نیز برای نوسازی فضاهای عمومی و احداث مکان‌های جدید هزینه خواهد شد به این امید که رکود ناشی از بحران کرونا تا حد ممکن جای خود را به رونق اقتصادی بدهد علاوه بر این اقدامات لازم جهت زیباسازی شهر، به منظور جذب بیشتر گردشگران به هامبورگ انجام خواهد شد.

لندن تا ۲۰۵۰ کربن صفر می‌شود

دوبلین؛ آغاز جنبش پیاده‌راه‌سازی

بسته شدن بسیاری از خیابان‌های سراسر شهر دوبلین در تابستان گذشته، به منظور ایجاد فاصله فیزیکی بین مردم در خارج از منزل با استقبال زیادی از سوی شهروندان مواجه شد و مزایای بسیاری برای این شهر داشت. به همین دلیل اعضای شورای شهر با مذاکرات متعددی که با شهردار داشته‌اند، موافقت وی را در پیاده‌راه‌سازی دائمی بعضی از این فضاهای عمومی جلب کردند. در همین راستا، تعداد ۱۷ خیابان در نقاط مختلف دوبلین برای همیشه روی تردد وسایل حمل و نقل موتوری بسته می‌شود و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری جای آن‌ها را می‌گیرد.

جو کاوانا، شهردار دوبلین از اختصاص دو میلیون یورو برای پیاده‌سازی اقدامات اولیه پروژه جدید خبر داده و ادعا کرده است در این مرحله، حدود یک هزار و ۳۰۰ متر از خیابان‌های شهر به طور دائم به پیاده‌راه تبدیل می‌شود البته این هزینه برای سبزسازی فضاها، بهبود زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و همچنین ایجاد چهار کیلومتر مسیر جدید برای دوچرخه‌سواران، در سراسر شهر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لندن تا ۲۰۵۰ کربن صفر می‌شود

میلان؛ طراحی پارکلت به سبک جدید

شورای شهر میلان بعد از پیشنهاد یک گروه ایده‌پرداز برای تولید پارکلت‌های خاص لایحه حمایت از آنها را به صحن علنی شورا برد تا یک بار دیگر، مردم میلان را به سمت فضاهای سبز ترغیب کند. گفتنی است این پارکلت‌ها به طور کامل از مواد بازیافتی ساخته و در آن‌ها اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شده است.

درگاه اطلاع رسانی شورای شهر میلان در خصوص این پارکلت‌ها اضافه کرده است: فضاهای سبز جدید میلان، به صورت پیش‌ساخته، محل پارک خودروها در خیابان‌ها را اشغال کرده و با خاصیت فوتوکاتالیستی خود، مزایای بسیاری برای محیط اطراف دارد.

هر پارکلت از عناصر متعددی برای حفظ کاربران از آلوده شدن به ویروس کرونا برخوردار است و فضای کوچکی را برای جای دادن تنها یک یا دو نفر در بر گرفته است. سایبان سبز پارکلت‌ها هوای پاک را برای کاربران تأمین می‌کند و مبلمان راحت آن‌ها، آرامشی به دور از استرس‌های دوران کرونایی برایشان فراهم می‌آورد. این در حالی است که شورای شهر میلان در نظر دارد تا در آینده‌ای نزدیک و از طریق نصب پارکلت‌های سبز بازیافتی، زندگی در میلان را برای شهروندان زیست‌پذیرتر از قبل کند.

کد خبر 491796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.