پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه "کشت پارک"

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این پروژه بزرگ و تأثیرگذار، در حاشیه مسیل چهل بازه مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از روند احداث اولین بوستان کشاورزی شهری ایران، اظهار کرد: پروژه کشت پارک از سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱,۷۷۰ میلیارد ریال در فضایی به وسعت بیش از ۲۳ هکتار آغاز گردید و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال اجراست.

وی افزود: در این بوستان منحصر به فرد، علاوه بر حدود ۲ هکتار فضای اختصاص یافته به موضوع کشاورزی شهری، آبنمایی به انضمام محوطه پیرامونی به وسعت حدود ۳ هکتار، در ضلع شرقی این بوستان تعبیه شده که پس از بهره برداری می‌تواند فضای مطلوب و دلنشینی را برای شهروندان گرامی فراهم کند.

ممعاون شهردار مشهد افزود: یکی از مهمترین اهداف این پروژه، افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان از طریق کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک بوده است، که از همین نظر کشت پارک مشهد را می‌توان به عنوان الگویی متفاوت برای افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در شهر دانست.

وی ادامه داد: کاشت انواع محصولات کشاورزی توسط خود شهروندان، باعث افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد؛ چرا که در زندگی اجتماعی امروز و افزایش پدیده آپارتمان نشینی در کلان شهرها، ارتباط شهروندان با طبیعت و حال و هوای کشت و کار محصولات کشاورزی بسیار کمرنگ شده و تخصیص و در اختیار قرار دادن چنین فضاهایی به شهروندان، سرزندگی اجتماعی را در محیط‌های شهری به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

یعقوبی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول این بوستان کشاورزی شهری ایران تا پایان خردادماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 491725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.