۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
اصفهان در روز قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۰ برای دومین بار است که با تصمیم ستاد مقابله با کرونا بدون حضور در خیابان‌ها برگزار می‌شود، اما خیابان‌های شهر از یاد قدس شریف خالی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر سال در روز جهانی قدس، شهرهای کشور با حضور زیادی از شهروندان که حمایت خود را از حق غصب شده مردم فلسطین نشان می‌دادند، بوی ظلم‌ستیزی به خود می‌گرفت.

اما دو سال است که با شیوع کرونا، خیابان‌ها دیگر شاهد حضور انبوه مردم نیست، ولی راهی که امام راحل (ره) گشود در این دو سال هم ادامه داشت و با یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، رنگ دیگری به خود گرفت. راه آزادی قدس و روزشمار نابودی دشمن فلسطینیان دنبال می‌شود. حالا از هر زمان دیگری به آرمان والای انقلاب یعنی اقامه نماز در قدس شریف آزاد، نزدیک هستیم.

با آمدن کرونا صدای تظلم‌خواهی مردم مسلمان ایران در حمایت از مسلمانان فلسطین در قالبی دیگر به آسمان شهر می‌رسد. این راه متوقف نشده و دو سال است که برنامه‌های قدس بیشتر به‌صورت مجازی، برگزار می‌شود. هدف اصلی از اجرای برنامه‌هایی به این سبک به مناسبت یوم‌الله قدس تاکید بر آرمان‌های متعالی انقلاب و افزایش آگاهی عمومی نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تقویت روحیه دفاع از مظلوم است.

فضای کلانشهر اصفهان نیز با سالروز طنین ندای آزادی مردم فلسطین همراه است و اجازه نمی‌دهد یاد قدس شریف در آخرین جمعه ماه رمضان رو به فراموشی برود.

در این راستا در حوزه تبلیغی طرح‌های مناسبتی در نقاط مختلف شهر توسط شهرداری اصفهان نصب شد.

قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان نیز در روز گذشته در گفت‌وگوی رادیویی با مردم، تصریح کرد: به مناسبت روز قدس تبلیغات شهری مناسبی انجام شده است، البته با توجه به شرایط فعلی کرونایی ویژه برنامه‌های این روز به سبک خاص خود برگزار می‌شود.

در اصفهان نیز مانند سایر شهرهای کشور، راهپیمایی مجازی روز جهانی قدس همراه با قطعنامه و همچنین فعال‌سازی تشکل‌ها و جوانان در حوزه فضای مجازی و هشتگ «قدس شریف نزدیکیم» و تولید محتوای مناسب و با انتشار تصاویر ۴۰ سال راهپیمایی روز جهانی قدس و بهره‌گیری از شبکه‌های آموزش به ویژه شبکه شاد در بستر مجازی برگزار شد.

همچنین برنامه‌هایی در قالب تبیینی، تبلیغی و میدانی هم در شهر اصفهان جاری است که شاکله آن تبیین چرایی مبارزه با رژیم صهیونیستی و اثرات این مبارزه از نظر موقعیت جهانی، رسالت دینی و منافع ملی بود.

کد خبر 491718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.