چرا دانش‌آموزان به برگزاری امتحانات حضوری اعتراض دارند؟

شیوه‌نامه برگزاری امتحانات نوبت دوم دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف منتشر شده و سوالات، نگرانی‌ها و اعتراضاتی برای دانش‌آموزان در این زمینه وجود دارد و برخی از برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در شرایط شیوع کرونا ابراز نگرانی می‌کنند درحالی که سال گذشته امتحانات نهایی حضوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش شیوه نامه برگزاری امتحانات نوبت دوم دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف منتشر شد، با این حال همچنان سوالاتی برای دانش آموزان وجود دارد و برخی نیز از برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا ابراز نگرانی می‌کنند.

ارزشیابی دانش آموزان دوره ابتدایی در قالب ارزشیابی کیفی -توصیفی و به صورت غیرحضوری انجام و نتایج باید حداکثر تا دهم خرداد ماه اعلام شود.

اما امتحانات دبیرستانی‌ها طبق زمانبندی وزارت آموزش و پرورش از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۴ خرداد به پایان می‌رسد و قرار است امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شود.

تعیین نمره اول تا ششمی‌ها چگونه است؟

ارزشیابی در دوره ابتدایی، کیفی - توصیفی است و معلمان بر اساس شواهد و مستنداتی که در فرایند یاددهی - یادگیری جمع‌آوری کرده‌اند و همچنین بر اساس ارزیابی‌های عملکردی که انجام می‌دهند، می‌توانند نتایج ارزشیابی دانش‌آموزان را ثبت کنند.

با توجه به پایان سال تحصیلی در ۳۱ اردیبهشت، معلمان و مدیران مدارس فرصت دارند تا ۱۰ خرداد در دوره ابتدایی، نتایج نهایی را ثبت کنند.

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام موارد فوق، در واکنش به برخی شایعات غیررسمی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از معلمان خواسته است که سخت نگیرند و همه را قبول کنند، می‌گوید: به هیچ‌وجه درست نیست. همواره تأکید داشتیم که همه استانداردها در خصوص آموزش و ارزشیابی رعایت شود، چون به نفع دانش‌آموزان است که هم در سال گذشته رعایت شد و هم امسال به همین شکل است.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این باره تاکید کرد: در ارزشیابی‌های غیرحضوری، اختیار را به شورای مدرسه داده‌ایم و می‌توانند از روش‌های مختلفی برای سنجش پیشرفت دانش‌آموزان استفاده کنند. معلم مهمترین عامل ارزشیابی است و مهم این است به ارزیابی دقیقی از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان خودش برسد.

نحوه برگزاری امتحانات راهنمایی‌ها و دبیرستانی‌ها

امتحانات در دوره متوسطه به دو شیوه حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود. در بندهایی از دستورالعمل ابلاغی «نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» که هفته گذشته منتشر شد آمده است: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی، فراهم باشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آئین نامه‌های مربوط و مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی فراهم نباشد، ارزشیابی دانش‌آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

طبق برنامه زمانبندی، امتحانات از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا ۲۴ خرداد به اتمام می‌رسد.

چرا در چنین شرایطی آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات «حضوری» نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها تاکید می‌کند؟

احتمال تأخیر در برگزاری زمان امتحانات

وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهار نظر خود پیرامون برگزاری امتحانات و نگرانی‌هایی که در این زمینه به ویژه برای برگزاری حضوری امتحانات نهم و دوازدهم وجود دارد گفته است که «اصرار داریم که امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شوند. این سوال مطرح شده است که "چرا در چنین شرایطی روی امتحانات حضوری تکیه می‌شود؟ " ما به طور قطع بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا و رعایت ملاحظات، سفارش‌ها و پروتکل‌های بهداشتی کاری انجام نخواهیم داد. این کار زمانی انجام می‌شود که با مسئولین بهداشت هماهنگ شده باشد و از این جهت نگرانی وجود ندارد».

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش این کار به خاطر خود دانش آموزان انجام می‌دهد، زیرا امتحانات این دو پایه امتحانات تأثیرگذاری است و در آینده شغلی و تحصیلی‌شان اثرگذار است و اگر غیرحضوری باشد احتمال تضعیف حقوق وجود دارد و نگرانی‌هایی پیرامون همسانی نمره‌دهی و سنجش تحصیلی دانش آموزان ایجاد می‌شود. باید امتحانات یکسانی برگزار و مطمئن باشیم حق هیچ دانش‌آموزی تضعیف نمی‌شود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: اگر در زمان اعلام شده از سوی ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نشود، ممکن است امتحانات به تأخیر بیفتد اما مصر هستیم حضوری باشد.

بارم‌بندی و طراحی سوالات امتحان نهایی

اما درباره بارم‌بندی و طراحی سوالات امتحان نهایی، عباس سلطانیان، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، گفت: بارم‌بندی در وضعیت قرمز در همه جای کشور ملاک طراحی سوالات است. با توجه به اینکه امتحانات نهایی یک بار در سال برای همه کشور برگزار می‌شود و وضعیت مناطق مختلف استان‌ها با همدیگر متفاوت بوده است، به استناد نامه سازمان پژوهش برای مرکز سنجش آموزش وزارتخانه، ملاک طراحی سوالات، برنامه درسی و بارم‌بندی «وضعیت قرمز در شرایط همه گیری بیماری کرونا» است.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند بارم‌بندی و حذفیات کتاب درسی را از سایت مرکز سنجش و یا سازمان پژوهش ملاحظه کرده و با کسب آمادگی در امتحانات شرکت کنند.

در روزهای گذشته مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در «شیوه نامه برگزاری امتحانات نهایی» که به استان‌ها ابلاغ کرد به همین موضوع اشاره و تصریح کرده است که سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم براساس برنامه درسی و بارم‌بندی وضعیت قرمز در شرایط همه¬ گیری بیماری کرونا، طراحی می‌شوند، همچنین؛ برنامه درسی دوره دوم متوسطه در وضعیت قرمز، بارم‌بندی دروس و برنامه امتحانات در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir قابل مشاهده است.

چند نکته تکمیلی درباره نحوه برگزاری امتحانات

بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش که در ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ برای سال تحصیلی جاری و سال‌هایی که ممکن این شرایط وجود داشته باشد تحت عنوان شرایط ارائه خدمات آموزشی ویژه در صورت بیماری‌های همه‌گیری یا فراگیر به تصویب رسیده است، همه فعالیت‌هایی که در سال تحصیلی باید انجام شود از جمله چگونگی برگزاری امتحانات، مشخص شده است.

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بااشاره به مصوبه مذکور گفت: برای پایان سال تحصیلی، بر اساس همین مصوبه، بناست در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در برخی مناطق وجود داشته باشد، امتحانات با اخذ مجوز از ستاد مدیریت کرونا در آن منطقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود.

مروری بر اظهارات رئیس مرکز سنجش درباره روند برگزاری امتحانات:

- در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان میسر نباشد، امتحانات همه پایه‌های تحصیلی به استثنای پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت غیر حضوری خواهد بود.

- پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل تأثیری که در سرنوشت تحصیلی بعدی دانش‌آموزان دارد در هر شرایطی طبق این مصوبه حضوری است. در تمام مناطق آبی، زرد، نارنجی و قرمز کرونایی، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است.

- امتحانات سایر پایه‌ها در شرایط زرد، نارنجی و قرمز غیر حضوری است. در مناطق آبی کرونایی همه امتحانات حضوری است. البته شرایط امتحانات متناسب با نظر ستاد کرونا استان و شهرستان‌هاست و هر وضعیتی که در زمان امتحانات از سوی ستادهای مدیریت کرونای شهرستان‌ها اعلام شود، مبنای برگزاری امتحانات قرار می‌گیرد.

- در پایه نهم در شرایطی که وضعیت مناطق استان یکسان باشد، سوالات به صورت استانی بر مبنای وضعیت قرمز و طی دستورالعملی که از سوی سازمان پژوهش درباره محتویات و حذفیات کتاب‌ها منتشر شده است، طرح شده و به صورت مدرسه‌ای اجرا می‌شود. منظور از مدرسه این است که اگر مدرسه یک کلاس پایه نهم با ۳۰ دانش‌آموز دارد، برای آن ۳۰ دانش‌آموز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل رعایت فاصله اجتماعی، فاصله ۲ متری صندلی‌ها و تهویه مناسب، امتحان برگزار می‌شود.

- درباره دروس عملی رشته‌های هنرستانی؛ دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارت شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای و کارورزی، آموزش و ارزشیابی توأم با هم هستند و تا ۱۵ مرداد فرصت دارند که هر زمان ستاد کرونا اجازه دهد هم آموزش و هم ارزشیابی انجام می‌گیرد.

- امتحانات پایه دوازدهم الزاماً حضوری برگزار می‌شود. البته زمان ممکن است به تعویق بیفتد اما حضوری است و متناسب با نظر ستاد کرونا برگزار می‌شود.

در حالی که استانداردها و شیوه نامه برگزاری امتحانات و ارزشیابی‌هایی نهایی ابلاغ و جزئیاتی از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است، همچنان اولیا و دانش آموزان بسیاری به ویژه در پایه نهم خواستار برگزاری غیرحضوری امتحانات به علت وضعیت نامساعد کشور از حیث شیوع بیماری کرونا هستند.

نگرانی از برگزاری حضوری امتحانات پایانی در سال گذشته

موضوعی که در سال گذشته نیز به کرّات مطرح شده بود و به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش باید طی بیش از یک سال گذشته تمهیدات جدیدی برای برگزاری امتحانات می‌اندیشید تا ضمن انجام سنجشی با استانداردهای کیفی لازم و به دور از هرگونه تقلب و سوءاستفاده‌های احتمالی، متضمن حفظ سلامت دانش آموزان نیز باشد.

در این میان پیشنهاداتی به آموزش و پرورش درباره امتحانات آخر سال می‌شود که از آن جمله می‌توان به توییت اخیر محمد مهدی زاهدی، نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که نوشته است «با توجه به شرایط فعلی ویروس کرونا و نگرانی به حق خانواده‌ها از سلامتی فرزندان، انتظار می‌رفت وزارت آموزش و پرورش در طول ۱۴ ماه گذشته نسبت به استقرار یک پلتفرم برگزاری آزمون استاندارد اقدام می‌کرد تا امکان برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری فراهم شود.»

تجمعات دانش‌آموزان برای اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات پایانی

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید براینکه برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم و دوازدهم تصمیم ملی است، گفت: دانش آموزان می‌گویند با برگزاری امتحانات مجازی سلامت مان در خطر است، درحالی که شرکت در تجمع بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خطر بیشتری برای سلامت آنها دارد.

محمدرضا ناظم زاده با اشاره به اینکه براساس مصوبه ۹۹۷ شورای عالی آموزش و پرورش موظف به برگزاری حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی در پایه نهم و دوازدهم هستیم، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مجوز برگزاری امتحانات حضوری در این دو پایه تحصیلی را داده است.

پروتکل‌ها رعایت شود، برای دانش‌آموزان مشکلی پیش نمی‌آید

وی با بیان اینکه از تابستان سال گذشته به همه دانش آموزان و خانواده‌هایشان اطلاع رسانی شده بود که امتحانات پایه نهم و دوازدهم در هر شرایطی حضوری است، گفت: برگزاری امتحانات حضوری در این دو پایه موضوعی نیست که به تازگی اعلام شده باشد، ضمن اینکه ملزم به برگزاری امتحانات حضوری هستیم، ولی این اطمینان خاطر را به همه دانش آموزان و خانواده‌ها می‌دهیم که با هماهنگی با مراکز بهداشتی، پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل اجرا می‌شود و هیچ مشکلی برای دانش آموزان به وجود نمی‌آید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به پیش بینی اتاق‌های ایزوله در حوزه‌های امتحانی برای دانش آموزانی که ممکن است مشکل خاصی داشته باشند، افزود: در شرایط عادی ۲۹۰ حوزه امتحانی داشتیم که در حال حاضر به ۵۰۰ حوزه افزایش داده ایم تا تعداد دانش آموزان در هر حوزه کمتر باشد و بتوانند با حفظ فاصله گذاری اجتماعی در امتحانات شرکت کنند.

تجربه سال گذشته در برگزاری امتحانات پایان سال

وی تجربه برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم در شرایط قرمز کرونایی را یادآور شد و گفت: سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکل خاصی برای دانش آموزان به وجود نیامد و امسال هم با هماهنگی با مراکز بهداشتی و توصیه به دانش آموزان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مشکلی به وجود نمی‌آید.

ناظم زاده در مورد برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم نیز گفت: سرنوشت هدایت تحصیلی دانش آموزان در این پایه رقم می‌خورد و بسیار مهم است، به طوری که اگر اهمیت پایه نهم از پایه دوازدهم بیشتر نباشد، کمتر نیست. به همین دلیل پیش بینی شده امتحانات این پایه نیز حضوری باشد به خصوص دروسی که دروس هدف است و در ارتباط با هدایت تحصیلی مؤثر است.

وی با تاکید بر اینکه در امتحانات مجازی قطعاً ارزیابی لازم از وضعیت تحصیلی دانش آموزان حاصل نمی‌شود، گفت: نمرات نهایی در پایه دوازدهم قرار است در کنکور مؤثر باشد، بنابراین اگر امتحانات به صورت مجازی برگزار شود ممکن است عدالت آموزشی رعایت نشود، در حالی که این نمرات در کنکور تأثیر مستقیمی دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان از دانش آموزان و خانواده‌هایشان خواست به آموزش و پرورش اعتماد کنند و گفت: ما تجربه خوب سال گذشته را داریم و می‌توانیم با حفظ سلامت دانش آموزان، امتحانات را برگزار کنیم. همچنین در طراحی سوالات تاکید شده رعایت دانش آموزان شود چون به هر حال آموزش‌ها مجازی بوده و حضوری نبوده است. از سوی دیگر توصیه و تاکید شده مسائل بهداشتی در همه حوزه‌ها رعایت شود تا مشکلی به وجود نیاید.

تجمع دانش‌آموزان مقابل اداره کل آموزش و پرورش

وی با اشاره به تجمع دانش آموزان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش در اعتراض به برگزاری امتحانات حضوری، گفت: دانش آموزان می‌گویند با برگزاری امتحانات مجازی سلامت مان در خطر است، در حالی که شرکت در تجمع بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خطر بیشتری برای سلامت آن‌ها دارد.

برگزاری نحوه امتحانات پایانی یک تصمیم ملی است

ناظم زاده از خانواده‌ها خواست دانش‌آموزانشان را توجیه کنند در تجمعاتی که به سلامتشان لطمه می‌زند شرکت نکنند و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم و دوازدهم تصمیم استانی نیست و با این تجمعات نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم. این تصمیم ملی است و اگر قرار است تغییر کند باید در سطح ملی تصمیم گیری شود.

کد خبر 491697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 26
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • حمیدرضا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    53 5
    باید همه پایه ها باید برند تا ما بزاریم بچه هامون برند بچه های کرونا بگیرند پدرتون رو درمیاریم اموزش پرورش رو خراب میکنیم چرا باید بچه ها حضوری برند
    • S IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      7 11
      شما اگه راست میگفتی و بخاطر کرونا نگران بچه ها بودی اسرار نمیکردی همه برن منظورم رو که میفهمی ؟ تو اگه خودت کلاس نهم یا دوازدهمی پس نخوندی که اینطوری داری حرص میخوری اگه هم بچه ی این سنی داری همونی که گفتمه قطعا
  • دوازدهمی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    72 5
    ما دانش اموزان دوازدهمی اعتراض میکنیم و تجمع تشکیل میدیم در بیرون میدونید چرا چون هر چی تو فضای مجازی نظر دادیم اهمیتی نداشت و شنیده نشد امتحانات نهایی باید به تعویق بیوفته چون ما چیزی بلد نیستیم که امتحان بدیم ما اعتراض میکنیم که صدامون شنیده بشه اگه بمیریم بهتر از اینه که زحمت ۱۲ سالمون با اشتباه شما و اموزش مزخرف مجازی و تدریس بی کیفیتتون به هدر بره
    • ساره IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      4 22
      میخواستی کور شی درس بخونی که بلد باشی . اگه واقعا زحمت ۱۲ سالت واست مهم بود میخوندی
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    25 14
    اوا واکسن بزنید بعد امتحان بگیرید الان امتحان مساوی است با کرونا دانش اموزان وخانواده ها
  • مفصد فی عرض IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    43 5
    حضوری کفن میخاد نداریم نداریم
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    47 4
    بچه ها باید زنده باشن که آینده شغلی داشته باشن خواهش می کنم امتحانات آنلاین برگذاربشه سلامتی ازامتحان مهمتره نه به امتحان حضوری
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      35 7
      واقعیته. کسی نیست جواب این همه نگرانی رو بده
    • محمد مهدی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      1 16
      ببینید اقا و یا خانم محترم چرا میخواهیم سر خود را گول بزنیم کادر درمان در بیمارستان ها با 2تا ماسک کرونا نمگیرند ولی فرزندان شما اگر رعایت کنند و ماسک بززند و دستکش و .......قضیه سلامتیشون حله اما خودمون خوب میدونیم که اصل ماجرا چیه .....من از همون اول کرونا بدون نگاه کردن به کتاب امتحان میدادم الان هم نگران نیستم .تماااااام
  • ابوالفضل IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    25 5
    خیلی مدارس درسم میدن حضوری امتحان میخوان بگیرن
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    26 0
    اقا چرا حضوری هم کروناس هم درس همه رو یاد نگرفتیم
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    20 0
    به نظر من باید امتحانات غیر حضوری باشه چرا بچه ها موقه امتحانات با پرتکول های بهداشتی امتحان میدن این درست اما از راه مدرسه تاخونه باچه هابباهم صحبت میکنن بدون فاصله باید به این ها فکر کرد یا زمان امتاحانات عقب بیفته باتشکر
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    31 6
    سلام لطفاً و خواهشاً امتحانات نهم و دوازدهم را مجازی برگزار کنید .اگر واقعا میخواهید عدالت برقرار بشه به چند دلیل ۱_ ما مجازی درس خواندیم مجازی هم باید امتحان بدیم ۲_ ما را واکسیناسیون نکردید ۳_به اندازه کلاس حضوری یاد نگرفتیم ..... و سوال میشه که چرا در طول سال حتی یک جلسه هم اجازه برگزاری کلاس حضوری ندادید و می‌گفتند که ممکنه کرونا بگیرید پس چرا اگر یک ماه پی در پی بیاییم امتحان حضوری بدیم کرونا نمی‌گیریم ؟ و اینکه وزیر آموزش و پرورش میگوید که ما پارسال حضوری امتحان گرفتیم هیچی نشد ( پارسال فقط کرونا چینی بود اما امسال کرونا هندی ، آفریقایی، انگلیسی ، ... که این نوع کرونا ضد ما نوجوانان هست) و اینکه وزیر آموزش و پرورش میگوید امتحانات نهم و دوازدهم در کنکور و ... تاثیر گذار است خب اولا کرونا همیشه نیست و باید برای این شرایط استثنا قائل بود دوما میتوانید این تاثیر گذاری را تا جایی که می‌توانید به حداقل برسانید و از نمرات سوابق تحصیلی زمانی که کرونا نبود و حضوری درس خواندیم و امتحان حضوری دادیم استفاده بکنید . لطفاً درک کنید حال ما خوب نیست از همه طرف تحت فشار قرار داریم ....
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    30 0
    یک سال آموزش مجازی دادین و یهو ما را بفرستید به امتحان حضوری مثل این میمونه که در دوران سربازی یک سال پابجی بازی کردن یادمان بدهند و یهو ما را بفرستند جنگ !!!!! این نزدیک ترین مثال برای درک است لطفا درک کنید .
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    35 1
    شمارو به خدا یکی صدای ما شهرستانیها رو به گوش مسئولین برسونه مدارس اینجا خیلی کوچیکه و رعایت هم نمیکنن اصلا نمیدونن پروتکل یعنی چی؟
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    18 40
    تجمع کنین کرونا نیست بعد مدرسه کروناس نگرانی شما از کرونا نیست از امتحان دادنه
    • مممم IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      9 3
      بابا تو یکی حرف نزن
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      6 0
      آره به خاطر امتحانه میدونی چرا؟ چون وقتی اینقدر داغون به درس دادن چه انتظاری دارن ما حضوری امتحان بدیم؟؟ چطوری علوم و ریاضی رو با ویس یاد بگیریم. چرا نمیفمین واقعا چطور موقع تدریس واسه یه جلسه دو جلسه تدریس حضوری ما کرونا می‌گرفتیم ولی حالا در هر روز باید بریم امتحان بدیم کرونا نمیگیریم؟؟؟؟؟
    • نهمی ها US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      11 1
      ما هیچی بلد نیستیم خاهش می کنم ده روز امتحانات رو به تعویق بیندازید
  • عباس بازاری IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    10 0
    اینجا اهواز است گرمترین شهردنیا دراهواز از برج۱۲کولرها روشن میشن گرمای طاقت فرسای آفتاب مانع از برگزاری امتحانات درفضای آتشین باز میشه و پروتکل سازمان کرونا بارفتن دانش آموزان ب کلاسهای کم کیفیت بی تهویه ووو دراین محیطهای بسته حتاباروشن کردن کولر باعث گردش هوا و بلند کردن کرونا درهوای کلاس خاهد شد و دراین استرس و اضطراب بادوتاماسکو کمبود اکسیژن یک ساعت حبس دراین شرایط اسفناک بنظر شما آیا دانش آموز میتونه تمرکز داشته باشه متاسفانه خوزستان فعلا در این وضعیت کرونا شرایط برگزاریه حضوریه امتحانات را ندارد. وزیر آموزش پرورش خودش توی هوای خنک زندگی میکنه فکر میکنه فضای باز اهواز مثل فضای باز تهرانه دانش آموزان خوزستان رو ب شهرهای خنک ببرید تا بتوانن درفضای بازی ک سازمان کرونا تشخیص داده بدون استرس آزمون حضوری بدن فرزندان خوزستان چه گناهی کردن که جانشان را بازیچه ی لجاجت یک نفر قرار دادن خوزستان نفت دارد اما امکانات ندارد. لطفا شرایط بد آب وهوایی اهوازو عدم امکانات ایمن و نداشتن شرایط برگزاریه امتحانات بشکل حضوری دراهواز را مد نظر قرار دهید بعد مسعولین به عقلشون رجوع کنن واسه حضوری
  • Mahsa IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    10 2
    ما دانش آموزانی که توی خانواده دیابتی داریم چکار کنیم ..تو رو خدا امتحانات رو غیر حضوری کنین
  • ناشناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    14 1
    ظلمه ظلممممممممم پارسال نهمیا سی درصد مجازی یاد گرفتن و حضوری امتحان دادن ینی 70، درصد حضوری دادن اما امسال ما بدبختا 100 درصد مجازی یاد گرفتیم کیفیت آموزش خیلی پایییین بود بدردم نمیخورد و 0 درصد حضوری ظلمه که ما هم استرس بیماری داشته باشیم هم کمی استرس امتحان بعد یک سال و نیم داریم میریم پشت و میز و صندلی اونم از استرس میمیریم همین استرس کلا همه چیو از یاده ما میبره که وسط امتحان حداقل چند تا درس مجازی میزاشتین بقیه دروس حضوری
  • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    13 3
    یا همه پایه حضوری باشند یا هیچ کدام جان فرزندانمان را از سر راه نیاوردیم که بخاطر یک امتحان جانشان را به خطر بیافتد به نظر بنده والدین برای برگزاری امتحانات تصمیم گیری کنند
  • پریا IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    17 4
    پسر من یبار کرونا گرفت ۸ ماه پیش وضعیت ریه هاش افتضاحه بزور اسپری نفس میکشه الان چجوری بااین پضعیت بفرستم بره بین اون همه آدم بخودتون بیایین بچه های ما گناه دارن مگه اموزش حضوری بوده ک امتحانات رو حضوری کردین
  • ناسناس IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    5 1
    پایه نهم و دوازدهم ک انقدر مهمن اموزشش مجاااازی بوده امتحان حضوری انصاف نیس لااقل برای اموزشش حضوری تدریس میکردین ولی الان چ لزومی داره با اموزشای بی کیفیت حضوری امتحان بدیم چرا برای اموزش حضوری مصر نبودین ولی برای امتحانا هستید ن ب امتحانات حضوری
  • بابک IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    6 1
    سلام. ما این همه سال مجازی درس خوندیم واقعا بی انصافیه ما شرایط امتحان حضوری نداریم
  • نهم و دوازدهم IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    5 0
    به نگرانی های ما چه کسی جوابگوست،،، لطفا امتحانات را غیر حضوری برگزار کنید،، خیلی خطر ناک است هم برای بچه‌ها و هم برای خانوادهها
  • مجتبی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    4 0
    چرا اینطور میکنید دارین با مردم لج میکنید خداشاخده اگه بچم کرونا بگیره آموزش پرورش ...و خراب میکنم رو سرتون خیلی خوب درس دادین که هالا میخواین حضوری امتحان بگیرین اصلا حلالتون نمیکنیم
  • مهدی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 7
    امتحان حضوری خیلی بهتره با رعایت پروتوکل ها هیچ کس کرونا نمیگیره
  • .... IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    6 0
    کاری نکنید دهانم را باز بکنم و بگویم تقصیر کیست که نمی‌خواهد ما رشد کنیم کاری نکنید آموزش و پرورش....... ما امسال درس ها را ۱۰۰درصد مجازی درس خواندیم و پارسال فقط ۳۰درصد اگر بحث کرونا هم نباشد امسال نمیشود حضوری امتحان داد
  • مادریکی از دانش آموزان دوره متوسطه ES ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    7 0
    لطفا به جوانان ونوجوانان ما بها دهید آنها بعد شمامثلا آینده ساز این مرزو بومند شما مسولان اسوه جوانان ما هستین وجدان کاری را مقدم دانسته ،با این اوضاع جامعه و فوران انواع و اقسام بیماری جهش یافته کرونا جان فرزندانمان را به خطر نیندازید امتحانات را مجازی برپا کنید و باعث اوج بیماری نشوید خوبست که هر روز آمار فوتی را مبینید و می شنوید چرا دانطته این کار را که اشتباه است میکنید واقعا جای سوال دارد کرونای امسال مثل پارسال نیست وزیر محترم امسال انواعواقسامش هست ولی پارسال خبری نبود آمار فوتی به این حد نبود کلاهمان راقاضی کنیم ببینیم کدامم راست میگوییم باتشکر ازشما
  • مهلا IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    1 3
    سلام لطفا امتحانات روبه تاخیر بندازین ما از کلاس های مجازی چیزی متوجه نشدیم با به تاخیر انداختن امتحان نهایی به ما یه فرصت برای جمع و جور کردن درس ها بدین و درس هایی که یاد نگرفتیم رو بیشتر بخونیم تا یاد بگیریم اگه نمیتونین امتحانات رو غیر حضوری کنین پس حداقل میتونین امتحانات رو به تاخیر بندازین
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    3 0
    در تاریخ ۲۲ اردیبهشت زاهدان ۷ فوتی و ۲۲۰ ابتلای جدید بنظر شما با این وضعیت میشه بچهامونو فرستاد برای امتحانات حضوری کاشکی بچهای مسئولین تو پایهای نهم و دوازدهم درس میخوندن که اگه اینجوری بود عین دانشگاه مجازی میشد
  • نهمی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 1
    مگه بدن نهمی ها انتی ویروس داره
  • ملکا اماری نژاد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    6 0
    واقعا برای آموزش و پرورش کشور تاسف خوردم ما با۲۰ ساله ها جنگ رو بردیم و اقتصاد کشورمون رو با ۶۰ ساله ها باختیم. میگد آینده کدوم آینده کشور ما با رشد منفی روبه‌رو میشه دانش آموزان کشور ما با تصمیم ۶۰ ساله ها میمیرنو بعد داغشون می مونه رو دل مادر پدر هاشون که این همه زحمت کشیدن با وضع اقتصاد کشور هزار تومن هزار تومن گذاشتن رو هم بچه رو ادم کردن بعد واسه امتحان بره بمیره خیلی زور داره .
  • Neda AT ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    3 3
    چون ما حضوری حضوری یاد نگرفتیم ک حضوری امتحان بدیم اگه قراره امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شه پس باید همه پایه ها هم حضوری امتحان بدن
  • QUEEN(F) IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 0
    خو شما میدونید تدریس ها مجازی صورت گرفته و ما درس رو خوب یاد نگرفتیم و میدونید اوضاع بخاطر کرونا اوضاع خوبی نیس و آینده ی مملکت دست ماست ما حاضر نیستیم امتحان حضوری بدیم چون غیر حضوری درس خوندیم بعدشم از جونمون سیر نشدیم دوازدهمی و نهمی ها هر دو نهایی هستن درست ولی بازم آدمن شما حق ندارید با جون و آینده ی بچه های مردم بازی کنید
  • ناشناس IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    6 0
    آخر کار خودتون کردید و بچه هامون رو به کشتن میدید نه به امتحانات حضوری
  • Faeze IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    3 0
    توی کرمان مدارس پایه دوازدهم پسرانه تربیت بدنی غیر حضوری اند ولی دخترا باید برن چرا ؟ دخترا انتی ویروسن؟ دخترا ضد کروناهستن؟ اینا هیچ کلا دوازدهم و نهم انتی ویروس اند؟؟ واقعا متاسم برای همچین مسئولین بی فکری
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    4 1
    سلام نباید هم امتحانات حضوری باشه مثل درس هایی که راحت هستند.
  • رضا IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    3 0
    شما به خاطر اینده ما لین کارو نمیکنین شما میخوان ما نابود بشیم تا دیگه مشکلی نداشته باشید فقط همین به ذهن میرسه واسه امتحانات حضوری کمی درگ کنید لطقا اخه مگه درس درست حسابی دادن که بخوان‌امتحان‌حضوری بدیم
  • هم وطن ایرانی IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    4 0
    کنکور در یک روز هست اینهمه نگرانی براش هست. ولی امتحانات نهم ودازدهم که یک روز یا دو روز نیست. به تعداد درسها باید در خیابانها رفت واومد داشته باشند. واین یعنی احتمال بالای انتقال ویروس. اونم حالا که ویروس آفریقایی هم اومده.
  • نیلوفر IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 1
    من کاری به بچه های نهایی ندارم ما که هنرستانی هستیم !!! نهایی نیستیم !!! سوابق تحصیلیمون که تو کنکورمون تاثیری نداره /: حذفیات کنکور که نداریم /: حذفیات امتحان که نداریم/: دروس عمومی کنکورمون که از کتابای نظریاس /: دروس تخصصی هم که ..../: چرا ما باید حضوری امتحان بدیم ؟!!! چرا اینقدر به هنرستانی ها ظلم میکنید ؟!/:
  • نیلوفر IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 0
    امتحانات هنرستانیا باید غیرحضوری باشه در غیر این صورت بی عدالتیه/:!!!!
  • ناشتاس IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    4 1
    بخدا مجازی کنید من و خانوادم اصلا از خونه بیرون نمیریم حتی والدینم اجازه نمیدم برم حضوری امتحان بدم من داداشم وبابام آسم دارن خدایی نکرده کرونا بگیرم کی پاسخگو هست ازتون خواهش میکنم محازی کنین. تو رو قران تورو خدا. پس فردا امتحان حضوری دارم خانوادم اجازه. نمیدن برم مدرسه امتحان بدم تو رو خدا مجازیش کنین
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 3
    خیلی جالبه کنکور رو تعویق انداختن اونوقت ما میریم امتحان بدیم .... حداقل وجدان هم ندارن
  • . IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 2
    الان همه پایه ها خوشحالن و جشن گرفتن ک آنلاینن. نهم و دوازدهمم عزا گرفتن که حضوری هستن. تنها دغدغه نهم و دوازدهمم برای آنلاین بودن امتحان ها سلامتی شون و این که درس نخوندن هست. امیدوارم همه چی ب خیر و خوشی تموم شه. ایشالا سال دیگه حضوری تدریس میشه حضوری هم امتحان گرفته میشه.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    6 0
    واقعاکه‌بچه‌ها‌خو‌مسئولین‌هم‌بودن‌امتحانا‌ت‌حضوری‌میشد‌ تازه‌بااین‌ معلما‌که‌چقدر خوب ‌درس‌‌دادن‌باید‌امتحانا‌حضوری‌بشه‌ ایناتو‌درس‌دادن‌حضوری‌‌بلد‌نیستن‌درس‌بدن‌چه‌برسه‌به درس‌دادن‌مجازی