۱۱۹۲ روز شکست ناپذیری سپاهان برابر پرسپولیس+ جدول

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که آخرین بار در لیگ برتر ۳ سال و ۳ ماه پیش مغلوب پرسپولیس شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نبرد سپاهان و پرسپولیس را به طور قطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران بر شمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول در دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی به شمار می‌رود.

در ۷۴ رویارویی رسمی تاریخ دو تیم در همه رقابت‌های رسمی از دهه ۴۰، سپاهان ۱۸ بار و پرسپولیس ۲۵ بار پیروز شده‌اند ضمن اینکه ۳۱ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است همچنین تا کنون ۱۶۸ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۷۵ گل سهم سپاهان و ۹۳ گل سهم پرسپولیس بوده است.

به غیر از تهران و اصفهان، تبریز هم یک بار میزبان مصاف دو تیم بوده که در آن دیدار سپاهان با نتیجه ۲ بر صفر پرسپولیس را شکست داد.

سپاهان هرچند در مجموع رقابت‌ها برد کمتری نسبت به پرسپولیس کسب کرده، اما در رقابت‌های لیگ برتر بهتر از پرسپولیس عمل کرده است و در مجموع ۲ برد بیشتر در این رقابت‌ها دارد.

گفتنی است آخرین باری که سپاهان برابر پرسپولیس در لیگ برتر و در جریان بازی شکست خورده است به ۳ سال و ۳ ماه پیش بازمی‌گردد جایی که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم سپاهان با نتیجه ۲ بر صفر در ورزشگاه آزادی شکست خورد در این بین البته در نیم فصل دوم فصل گذشته نتیجه دیدار دو تیم با حکم کمیته انضباطی به سود پرسپولیس اعلام شد که آن نتیجه در زمین بازی رقم نخورد.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس به شرح زیر است:

سپاهان و ۱۱۹۲ روز شکست ناپذیری برابر پرسپولیس در مستطیل سبز+ جدول

کد خبر 491694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.