راه صهیونیست‌ها پایانی مشابه با نازیسم خواهد داشت

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اقدامات صهیونیست‌ها به طور کامل منطبق با جرایم بین‌المللی و از جمله مصادیق فوق‌الذکر و جرایم جنگی و نیز جنایت علیه بشریت است؛ راه صهیونیست‌ها همان راه هیتلر است که پایانی مشابه با نازیسم خواهد داشت.

اسماعیل طهمورثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد روز قدس و آرمان فلسطین اظهار کرد: به استناد تمامی اسناد حقوق بشری و قانونی، حق تعیین سرنوشت به رسمیت شناخته شده است؛ لذا هر نوع کمک مادی و معنوی به گروه‌های مقاومت در این مقوله قرار می‌گیرد. حق تعیین سرنوشت به ملت‌ها اجازه می‌دهد در برابر ظلم بایستند. نباید مقاومت در برابر توسل به زور ظالمان را با توسل به زور اولیه یکسان دانست؛ زیرا اولی مشروع و دومی نامشروع است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بحث رفراندم را برای حل مشکل فلسطین مطرح کرده‌اند که بهترین تعریف از آن را می‌توان در سخنان روز قدس سال گذشته ایشان مشاهده کرد.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: توجه به چند نکته در این خصوص بسیار حائز اهمیت است. نخست اینکه بدون شک این راه حل مدعیان دموکراسی در جهان را خلع سلاح خواهد کرد؛ به گونه‌ای که دیگر نمی‌توانند ایرادی به آن وارد کنند. این موضوع با حق تعیین سرنوشت و نص و روح اعلامیه حقوق بشر و میثاق مدنی سیاسی نیز منطبق بوده و به همین دلیل زمین لرزه‌ای در کاخ‌های ستمگران ایجاد کرده است.

طهمورثی ادامه داد: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی شروع به مغالطه کرده و اصطلاح Final resolution که در سایت رهبری بیان شده را با راه حل نهایی هیتلر مقایسه کرده و آن را دعوت به نسل زدایی یهود و یهودستیزی معنی می‌کنند. این دو تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. نسل زدایی که در ماده شش سند «عناصر جرم» دیوان کیفری بین‌المللی بیان شده، شامل قتل، صدمه شدید ذهنی و بدنی، تحمیل عمدی شرایطی از زندگی که منجر به از بین رفتن فیزیکی شود، تحمیل اقداماتی که به قصد ممانعت از تولد باشد و نیز انتقال و کوچ اجباری کودکان است.

وی اضافه کرد: آن چیزی که رهبری فرموده‌اند هیچیک از این موارد را شامل نمی‌شود و کاملاً مسالمت‌آمیز است. مطرح کردن طرح رفراندوم و صندوق رأی با حضور یهودیان، مسیحیان و مسلمانان فلسطین، بر اساس اسناد حقوق بشر است؛ لذا به فرض تشابه اسمی، این راه حل را با اقدامات هیتلر مقایسه کردن، کاری کاملاً اشتباه و از سر استیصال است.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: اقدامات صهیونیست‌ها به طور کامل منطبق با جرایم بین‌المللی و از جمله مصادیق فوق‌الذکر و جرایم جنگی و نیز جنایت علیه بشریت است که با توجه به به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین در سال ۲۰۰۵ توسط ICC، این دیوان صلاحیت رسیدگی به این جرایم را دارد؛ لذا راه صهیونیست‌ها همان راه هیتلر است که پایانی مشابه با نازیسم نیز خواهد داشت.

طهمورثی یادآور شد: ایران هرگز یهود ستیز نبوده و چنانچه مشاهده می‌کنید در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یهود به عنوان دینی الهی به رسمیت شناخته شده و امور حسبی آنان به استناد قوانین داخلی، در محاکم ایران اعمال می‌شود و در مجلس نیز دارای نماینده بوده و دارای مراکز دینی و آموزشی هستند؛ لذا راه‌حلی که رهبر معظم انقلاب پیشنهاد داده‌اند، عاری از هرگونه یهودستیزی بوده که در عمل نیز آن را به نمایش گذاشته‌اند. در ایران هرگز علیه شهروندان یهودی بی احترامی صورت نگرفته و انجام مصادیق ماده شش سند عناصر جرایم فوق‌الذکر، در ذهن هیچ ایرانی حتی تداعی هم نشده، چه رسد به اینکه به منصه ظهور برسد.

کد خبر 491692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.