۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
آخرین وضعیت قیمت طلا و ارز در ایران

هفته ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود که از جمله آن میتوان به کاهش قابل توجه قیمت، دلار، طلا و سکه اشاره کرد که به عقیده کارشناسان این روند ادامه‌دار نیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۶۵ دلار و ۱۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۶ درصد کاهش نشان داد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷۶۸ دلار بسته شده بود.

با وجود این کاهش، طلا که ۲۲ آوریل با رسیدن به سطح ۱۷۹۷ دلار، بالاترین رکورد قیمت دو ماهه را به ثبت رساند، در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه در سال میلادی جاری قرار دارد.

عاملی که قیمت طلا را با کاهش روبرو شد، بازده بالاتر اوراق قرضه و آمار اقتصادی آمریکا بود که نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست تحت تأثیر تدابیر محرک مالی و هزینه مصرفی، شتاب گرفته است.

سکه به پایین‌ترین قیمت خود در ۶ ماه اخیر رسید

محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین وضعیت بازار امروز (پانزدهم اردیبهشت ماه) طلا و سکه گفت: به دنبال کاهش نرخ ارز، شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده‌ایم.

وی ادامه داد: تا به این لحظه نرخ دلار در بازار به ۲۱ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده به همین دلیل هم قیمت انواع سکه و طلا ریزشی است و طلا بیشترین ریزش را نسبت به سکه دارد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: در حال حاضر قیمت سکه به پایین‌ترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسیده و تقاضایی در بازار وجود ندارد و همه فروشنده شده‌اند.

کشتی آرای با اشاره به آخرین قیمت‌ها در بازار اظهار کرد: در حال حاضر تا به این لحظه قیمت انس ۱ هزار و ۷۷۶ دلار است و هر قطعه سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

سکه و طلا ارزان‌تر می‌شود

آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل تعطیلی بازار طلا ناشی از وضعیت قرمز کرونا داد و ستدی انجام نشده است، علاوه بر این، دولت در حال مدیریت بازار به گونه‌ای است که آرامش در آن حاکم شده و قیمت آن نیز کاهش یافته که بر قیمت طلا تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: انس جهانی طلا نیز در این مدت افزایش چندانی نداشته و قیمت آن ثابت بوده است، این عوامل منجر به کاهش قیمت طلا و سکه شده و اگر باز هم بازار ارز در این مسیر حرکت کند و قیمت آن کاهشی باشد، روند کاهشی قیمت سکه و طلا نیز ادامه ادامه دار خواهد بود.

دلار باز هم ارزان می‌شود

شاهین شایان آرانی، کارشناس ارشد بازارهای مالی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مذاکرات پیش رو که در حال رخ دادن است و خبرهای مثبتی که از آن منتشر شده، فضای معاملات ارزی و اقتصادی را لطیف‌تر کرده و از حالت انجماد و سختی خارج کرده است.

وی افزود: مذاکرات و صحبت‌های پیش رو بر اینکه قیمت ارز رو به پایین حرکت کند تا کنون تأثیرگذار بوده و اگر این مذاکرات به نتیجه کامل برسد باز فشار کاهش قیمت دلار بیشتر خواهد شد.

این کارشناس ارشد بازارهای مالی گفت: البته قیمت ارز در کشور ما با سیاست‌هایی که دولت‌ها در پیش می‌گیرند رابطه مستقیم دارد، ممکن است دولت از کاهش بیش از حد قیمت دلار جلوگیری کند.

شایان آرانی افزود: اکنون روند حرکت قیمت دلار کاهشی است و با وضعیت موجود و اطلاعاتی که اکنون موجود است این روند ادامه دار خواهد بود.

وی تصریح کرد: قیمت دلار به شدت تحت تأثیر خبرهای سیاسی بازار بوده است و اکنون به دلیل مثبت بودن این اخبار، کاهشی شده است و در صورتی که این اخبار منفی شود صعودی خواهد شد.

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از ۱۷ اردیبهشت

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۴.۶۵ درصد رشد به ۹,۳۹۹,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا با ۱.۵۷ درصد رشد به ۱,۸۱۴.۷۱ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی با ۲.۱۶ درصد رشد به ۹۴,۹۳۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی با ۵.۰۲ درصد رشد به قیمت ۹۳,۴۷۹,۰۰۰‬ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم سکه با ۱.۹۸ درصد رشد به قیمت ۵۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۳.۱۳ درصد رشد به قیمت ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۱۸,۵۰۰,۰۰۰ رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا با ۱.۴۴ درصد افت به ۲۰۶,۴۸۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۲۱ درصد افت به ۲۵۲,۴۸۰ ریال و قیمت هر پوند با ۴.۴۴ درصد رشد به ۳۰۴,۵۸۰ ریال رسید.

کد خبر 491687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.