برگزاری آیین نمادین گلابگیری در چرمهین

شهردار چرمهین گفت: با توجه به اهمیت کسب درآمدهای پایدار، شهرداری تلاش کرد در مسیری گام بردارد که علاوه بر دراختیار گرفتن منابع درآمدی جدید حس تعلق شهروندان را به شهر تقویت کرده و نشاط و شادابی شهروندان را افزایش دهد.

شهاب ثابت راسخ در حاشیه مراسم نمادین گلاب‌گیری در شهر چرمهین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وظایف مدیریت شهری بسیار گسترده بوده و بر همین اساس شهرداری چرمهین در دوره پنجم مدیریت شهری علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود نگاه ویژه‌ای به حفظ محیط زیست در راستای حفاظت از حقوق آیندگان و توسعه پایدار شهری داشته است.

وی افزود: درآمدهای ناپایدار شهری اگرچه نیازهای مقطعی شهر و شهرداری را برطرف می‌کند، اما تداوم حرکت در مسیر کسب درآمدهای پایدار و استفاده از آن‌ها نه تنها آسیب‌های جدی بر پیکر شهر و شهرداری وارد خواهد کرد اعتماد شهروندان را نیز دچار خدشه می‌کند.

شهردار چرمهین تصریح کرد: با توجه به اهمیت کسب درآمدهای پایدار، شهرداری چرمهین تلاش کرد در مسیری گام بردارد که علاوه بر در اختیار گرفتن منابع درآمدی جدید حس تعلق شهروندان را به شهر تقویت کرده و نشاط و شادابی شهروندان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: طرح منطقه گردشگری «شاه‌لولاک» با وسعت ۹۵ هکتار یکی از پروژه‌های استراتژیک در شهر چرمهین به شمار می‌آید که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر به مرحله اجرا رسید که مزرعه ۳۰ هکتاری گل محمدی، زعفران، زیتون، زرشک، گردو، بادامستان، توتستان، گیلاس و گیاهان دارویی در دل آن جای گرفته است.

ثابت راسخ با بیان اینکه خوشبختانه شهرداری چرمهین توانسته است به سمت توسعه و ایجاد منابع پایدار به منظور تحقق درآمدزایی حرکت کند، اضافه کرد: در طرح منطقه گردشگری «شاه‌لولاک» علاوه بر طرح‌های سرمایه گذاری و جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی که باعث رونق اقتصادی شهر خواهد شد محصولات مزرعه شاه‌لولاک نیز ظرفیت برند سازی و کسب درآمدهای پایدار را دارد که تحقق کسب درآمدهای پایدار را رقم می‌زند.

وی عنوان کرد: تولید محتوا در مورد جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی و ماجراجویی می‌تواند زمینه جذب گردشگر را فراهم کند و اجرای برنامه‌های مختلف از جمله آئین کهن شالورا جاری و گلاب‌گیری از جمله برنامه‌هایی به شمار می‌آید که در پساکرونا می‌تواند تحقق این مهم را در شهر چرمهین رقم بزند.

شهردار چرمهین خلق ایده بر اساس نیازهای موجود را گام مهمی در شکل‌گیری جذب گردشگر در پساکرونا دانست و خاطرنشان کرد: معرفی داشته‌های ارزشمند تاریخی، طبیعی و فرهنگی شهر چرمهین با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی می‌تواند این شهر و جاذبه‌ها، سوغاتی‌ها و خوراکی‌های سنتی آن را به خوبی معرفی کند تا نتیجه مطلوب که همان رونق اقتصادی شهر و شهروندان است حاصل شود.

کد خبر 491619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.