آخرین وضعیت جست‌وجوی کارگران محبوس در معدن طزره دامغان

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی در خصوص کارگران محبوس شده در زیر آوار گفت: در ششمین روز از حادثه ریزش معدن زغال سنگ طزره دامغان، امدادگران با حفر کانال به بلوک تونل ریزش کرده رسیدند.

به گزارش ایمنا، شریف اظهار کرد: با رسیدن به تونل شماره ۴۲ معدن طزره، با استفاده از دستگاه فلزیاب پیشرفته دستگاه پیکور در حال جستجوی کارگران محبوس شده هستیم.

وی با بیان اینکه پنج تیم به صورت شبانه روزی در حال جستجوی معدن کاران محبوس هستند افزود: تیمی از متخصصان معادن از کرمان هم به دامغان اعزام شده تا برای عملیات جستجو به معدن کاران طزره کمک مشاوره‌ای ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ تن زغال و آوار برای دسترسی به کارگران از معدن خارج و بیش از ۱۰۰ متر تونل از مسیرهای مختلف به موازات کارگاه استخراج برای دسترسی به کارگران حفر شده است.

به گفته او، بکارگیری تجهیزات هلال احمر و سگ‌های زنده یاب نیز در دستور کار عملیات جستجو قرار دارد.

در ششمین روز حادثه ریزش معدن زغال سنگ طزره دامغان، خارج کردن زغال سنگ‌های آوار شده همچنان ادامه دارد ولی هنوز به معدن کاران مفقود دسترسی پیدا نشده است.

حادثه معدن زغال سنگ حدود ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در تونل شماره ۴۲ معدن طزره در کارگاه استخراج k ۱۳ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد.

در این حادثه میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی، دو کارگر معدن محبوس شدند.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان واقع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 491597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.