مسیرهای دوچرخه‌سواری شب‌نما در فرانسه

مقامات محلی اغلب شهرهای فرانسه، به منظور افزایش امنیت دوچرخه‌سواران به روش دوستدار محیط زیست، مسیرهای حرکت آنان را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در تاریکی شروع به تابش می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی انتشار ویروس کرونا و ترویج دوچرخه‌سواری، برنامه‌ریزان در اغلب نقاط دنیا تلاش کرده‌اند از استراتژی‌هایی خلاقانه برای ایمنی کاربران این وسیله نقلیه پاک بهره گیرند. در این راستا، مدیران شهرهای فرانسوی نیز تا کنون در زمینه بهبود زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری، نوآوری‌های زیادی ارائه داده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایمن‌سازی این مسیرها از طریق نصب شب‌نماها در آن‌ها اشاره کرد. شهردار کلانشهر نانسی، واقع در شمال شرقی فرانسه، تمام مسیرهای دوچرخه‌سواری شهر را از قابلیت تابش در هنگام شب بهره‌مند کرده که در نتیجه روشنایی لازم برای کاربران حین تردد در تاریکی فراهم می‌آید.

مسیرهای دوچرخه‌سواری شب‌نما در فرانسه

مقامات ارشد نانسی پروژه روشن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر را حدود یک ماه پیش و به صورت آزمایشی در سواحل رودخانه پیاده کردند، اما استقبال بی‌نظیر دوچرخه‌سواران از این اقدام، آنان را به اجرای پروژه در سایر مسیرهای دوچرخه‌سواری شهر نیز سوق داد. جالب است بدانید که شب‌نماسازی مسیرهای دوچرخه‌سواری مستلزم صرف هزینه بسیار پایینی است و هیچ آسیبی به محیط زیست نیز وارد نمی‌کند. علاوه بر این، در روشن‌سازی این مسیرها هنگام شب نیازی به مصرف برق نیست و در نتیجه این روش بسیار مقرون به صرفه‌تر از نصب تیرهای چراغ برق برای تأمین نور به حساب می‌آید.

برنامه‌ریزان نانسی از نوعی رنگ فسفری برای هدایت مسیرهای دوچرخه‌سواری در تاریکی بهره گرفته‌اند که این رنگ می‌تواند به مدت ۱۰ ساعت فضای اطراف را روشن نگه دارد. در این روش هیچ گونه آلودگی نوری به وجود نمی‌آید ضمن اینکه روشنایی لازم برای تردد ایمن کاربران را فراهم می‌آورد. مهم‌تر از همه اینکه، ایجاد مسیرهای شب‌نما برای ایمن‌سازی رفت و آمد دوچرخه‌سواران و همچنین عملکرد آن‌ها، هیچ گونه انتشار گاز آلاینده‌ای در پی ندارد.

مسیرهای دوچرخه‌سواری شب‌نما در فرانسه

کد خبر 491559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.