سکه و طلا ارزان‌تر می‌شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیرات کاهش قیمت ارز بر کاهش قیمت طلا، گفت: اگر باز هم بازار ارز در این مسیر حرکت کند و قیمت آن کاهشی باشد، روند کاهشی قیمت سکه و طلا نیز ادامه ادامه دار خواهد بود.

آیت محمدولی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل تعطیلی بازار طلا ناشی از وضعیت قرمز کرونا داد و ستدی انجام نشده است، علاوه بر این، دولت در حال مدیریت بازار به گونه‌ای است که آرامش در آن حاکم شده و قیمت آن نیز کاهش یافته که بر قیمت طلا تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: انس جهانی طلا نیز در این مدت افزایش چندانی نداشته و قیمت آن ثابت بوده است، این عوامل منجر به کاهش قیمت طلا و سکه شده و اگر باز هم بازار ارز در این مسیر حرکت کند و قیمت آن کاهشی باشد، روند کاهشی قیمت سکه و طلا نیز ادامه ادامه دار خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امید است این روند به زودی به ثبات برسد تا امکان داد و ستد ایجاد شود و کسانی که تقاضا دارند بتوانند خرید کنند زیرا نوسان قیمت، بازار تقاضا را بر هم می‌ریزد.

محمدولی افزود: بارها گفته شده اگر افراد به طلا و مصنوعات آن نیاز دارند خرید خود را انجام دهد و بداند در دراز مدت ضرر و زیان مالی نخواهد دید.

وی تصریح کرد: امید است با ریشه کن شدن ویروس کرونا، بازار میز فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفته و اقتصاد ایران بتواند فعالیت خود را همچون گذشته ادامه دهد.

کد خبر 491558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.