ثبت‌نام دوره‌های آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای مجازی تا ۲۰ روز آینده

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، گفت: تا ۲۰ روز آینده دوره‌های ویژه آموزش مهارت‌های دانش‌آموزان روی سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به صورت مجازی بارگذاری خواهد شد.

آرش اخوان طبسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت پر کردن بهینه اوقات فراغت دانش‌آموزان، اظهار کرد: اوقات فراغت به هر زمانی که دانش‌آموز (حتی در طول سال تحصیلی) اوقات آزاد داشته باشد گفته می‌شود و تنها برای تعطیلات تابستان نیست و این واژه اشتباه استفاده می‌شود که اوقات فراغت مخصوص تابستان است، باید برنامه‌ریزی درازمدت و مداوم برای اوقات فراغت فرزندان داشته باشیم.

وی درباره آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای برای اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان، اضافه کرد: برای پر کردن بهینه اوقات فراغت تابستان دانش آموزان هر سال برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای مدنظر است، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشخص نبودن اعلام زمان وضعیت سفید استان، هنوز این موضوع شفاف نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، گفت: امیدوارم شرایط شیوع این بیماری کاهش پیدا کند و در وضعیت سفید قرار بگیریم و همه افراد جامعه زندگی عادی داشته باشند، در حال حاضر اما متأسفانه کرونا محدودیت‌های برگزاری کلاس‌های آموزشی را برای فنی و حرفه‌ای استان به دنبال داشته است بنابراین تکیه اصلی برنامه‌ها و ارائه آموزش‌ها در فضاهای مجازی خواهد بود.

برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای علاقه‌مندان

اخوان تاکید کرد: به طور یقین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان دوره‌های آموزشی کوتاه مدتی را برای علاقه‌مندان تعریف می‌کند تا افراد علاقه‌مند بتوانند با وارد شدن به سامانه آموزش مجازی WWW.ETVTO.IR اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از این برنامه‌ها و آموزش‌ها استفاده لازم را ببرند.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد برنامه‌ریزی برگزاری تورهای مهارتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی برای افراد علاقه‌مند وجود دارد تا با شرکت در این تورها بتوانند از مسائل مرتبط با مهارت آموزی در قالب تورهای مهارتی بهره ببرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، گفت: در این برنامه‌ها تلاش می‌شود زمینه آشنایی با حرفه‌های مختلف را برای دانش‌آموزان علاقه‌مند ایجاد کنیم تا انگیزه‌ای برای آنها به منظور ادامه تحصیل و انتخاب رشته برای آینده ایجاد شود.

اخوان، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها طی ۲۰ روز آینده روی سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با مضمون دوره‌های ویژه آموزش مهارتی دانش آموزان برای اوقات فراغت تابستان به صورت مجازی بارگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برای برگزاری دوره‌ها تغییراتی خواهیم داشت، اظهار کرد: بیشتر به سمت مهارت نرم پیش خواهیم رفت به دلیل اینکه برای آموزش مهارت‌های سخت افزاری نیازمند حضور هنرجویان در کارگاه‌ها هستیم، ممکن است با تعدیل ارائه آموزش‌ها تا حدود زیادی بتوانیم با معرفی مشاغل در هر رشته‌ای به صورت مهارت‌های نرم و سبک تر ارائه آموزش‌ها را برای دانش آموزان داشته باشیم.

کد خبر 491556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.