دلار باز هم ارزان می‌شود

یک کارشناس ارشد بازارهای مالی گفت: قیمت دلار به شدت تحت تاثیر خبرهای سیاسی بازار بوده است و اکنون به دلیل مثبت بودن این اخبار، کاهشی شده است.

شاهین شایان آرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مذاکرات پیش رو که در حال رخ دادن است و خبرهای مثبتی که از آن منتشر شده، فضای معاملات ارزی و اقتصادی را لطیف‌تر کرده و از حالت انجماد و سختی خارج کرده است.

وی افزود: مذاکرات و صحبت‌های پیش رو بر اینکه قیمت ارز رو به پایین حرکت کند تا کنون تأثیرگذار بوده و اگر این مذاکرات به نتیجه کامل برسد باز فشار کاهش قیمت دلار بیشتر خواهد شد.

این کارشناس ارشد بازارهای مالی گفت: البته قیمت ارز در کشور ما با سیاست‌هایی که دولت‌ها در پیش می‌گیرند رابطه مستقیم دارد، ممکن است دولت از کاهش بیش از حد قیمت دلار جلوگیری کند.

شایان آرانی افزود: اکنون روند حرکت قیمت دلار کاهشی است و با وضعیت موجود و اطلاعاتی که اکنون موجود است این روند ادامه دار خواهد بود.

وی تصریح کرد: قیمت دلار به شدت تحت تأثیر خبرهای سیاسی بازار بوده است و اکنون به دلیل مثبت بودن این اخبار، کاهشی شده است و در صورتی که این اخبار منفی شود صعودی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین قیمت اعلام شده دلار در صرافی ملی ۲۰۹ هزار و ۴۵۰ ریال بوده همچنین هر یورو ۲۵۳ هزار و ۱۰ ریال و هر پوند ۲۹۱ هزار و ۶۳۰ ریال است.

کد خبر 491540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.