محرومیت رانندگان تاکسی شهرکرد از بیمه

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد گفت: از چند سال گذشته سازمان تامین اجتماعی سامانه مربوط به بحث بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر و تحول در این سامانه وجود ندارد، رفع این مشکل در حیطه اختیارات سازمان‌های استانی نیست.

به گزارش ایمنا، مهرداد میرزائیان در خصوص مطالبات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری در بخش تاکسیرانی و اتوبوسرانی، اظهار کرد: یکی از گلایه‌های رانندگان تاکسیرانی بسته شدن سامانه تأمین اجتماعی برای بحث بیمه رانندگان است، این مشکل مختص استان چهارمحال و بختیاری نیست و رانندگان کل کشور با این مشکل مواجه هستند.

وی افزود: از چند سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی سامانه مربوط به بحث بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر و تحول در این سامانه وجود ندارد، رانندگانی که از قبل از بسته شدن سایت اقدام به پرداخت حق بیمه کرده‌اند اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی رانندگان مشمول حمایت دولت در این حوزه در سال‌های اخیر نمی‌شوند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: همچنین در برهه‌ای به‌علت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بیمه رانندگان دچار مشکل شد، اما با پرداخت دولت موضوع بیمه رانندگانی که قبل از بسته شدن سامانه اقدام به بیمه خود کرده بودند حل و بیمه مجدداً برقرار شد، پیگیری بسیاری برای باز شدن سامانه از طریق سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری انجام گرفت، اما این موضوع در حیطه اختیارات سازمان‌های استانی نیست و نیاز به مصوبه مجلس نیز دارد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا ضربه مهلکی به حمل و نقل عمومی کشور در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی وارد کرد، ادامه داد: به‌علت توصیه برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میزان استفاده از حمل و نقل عمومی به‌شدت کاهش پیدا کرد، این کاهش در برخی مواقع سال به اندازه‌ای بود که رانندگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی توان پرداخت هزینه سوخت، روغن، لاستیک و قطعات یدکی را نیز نداشتند.

میرزائیان خاطرنشان کرد: همچنین رانندگان اجازه ندارند از مسافران هزینه‌ای بالاتر از نرخ مصوب دریافت کنند، در سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس اعمال شد، این افزایش جوابگوی نیاز رانندگان نیست، سال گذشته نیز حمایت‌های موردی از رانندگان بخش حمل و نقل مانند پرداخت وجه نقد، لاستیک و روغن انجام شد، اما به‌علت تداوم کرونا مشکل رانندگان پابرجاست.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد تعطیلی بازار، مدارس و دانشگاه‌ها را عامل کمبود مسافر در بخش حمل و نقل عمومی شهری عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم رانندگان را مجاب به فعالیت کنیم تا در ارائه خدمات به شهروندان خللی ایجاد نشود.

میرزائیان با بیان اینکه رانندگان اجازه افزایش کرایه در سال جدید را ندارند، افزود: اگر افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس مصوب شود، این موضوع از طریق رسانه‌ها و برچسب‌های نصب شده بر روی تاکسی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما اگر شهروندان تخلفی از این بابت مشاهده کردند موضوع را سازمان تاکسیرانی جهت پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

وی اظهار کرد: رانندگان اجازه تخطی از قوانین را ندارند، در صورت گزارش تخلف رانندگان متخلف به کمیته بررسی تخلفات معرفی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 491525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راننده تاکسی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    0 0
    شما مسوولین تاکسیرانی وظیفه دفاع از حق و حقوق و در آمد ما رانندگان را هم دارید،چرا با ورود تاکسیهای اینترنتی هیچ دفاعی نکردید،به خدا شغل ما را نابود کردید ،صدای درد ما شمایید،به راحتی از این مسئله نگذارید ،خودتون را جای ما رانندگان قرار بدید که یکدفعه سفره زندگیتون از بین بره .