کنترل هوشمند ترافیک بزرگراه‌های شهر اصفهان

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه بزرگراه‌ها نقش کلیدی در جا به جایی شهروندان دارند، کنترل هوشمند آن یکی از اهداف کلانشهرها بوده و اصفهان نیز از این قافله عقب نمانده است.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، به معرفی سیستم‌های کنترل و نظارت در بزرگراه‌های شهر اصفهان پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به نسبت رشد جمعیت تقاضای سفر در شهر رو به افزایش است، شاهد ازدحام در بزرگراه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بزرگراه‌ها نقش کلیدی در تسهیل جا به جایی شهروندان دارند و معابر شریانی شهر به شمار می‌روند، افزود: اگر در بزرگراه‌ها اتفاقی حادث شود، تأثیر آن در معابر شهر با افزایش ترافیک به خوبی دیده می‌شود از این رو کنترل هوشمند آن یکی از اهداف کلانشهرها بوده و اصفهان نیز از این قافله عقب نمانده است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان مهمترین ابزار کنترل ترافیک بزرگراه‌ها را استفاده از سامانه‌های نظارت تصویری دانست و تصریح کرد: نیروهای مستقر در مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان می‌توانند جریان ترافیکی بزرگراه‌ها را رصد کنند و در صورت نیاز تصمیمات مربوطه را برای کاهش ترافیک یا رفع مشکلات ناشی از تصادفات بگیرند.

وی ادامه داد: دومین موضوع موارد مرتبط با ایمنی بزرگراه‌ها است؛ با توجه به اینکه بیشترین دلیل تصادفات، ناشی از توجه ناکافی راننده به جلو و سرعت غیرمجاز است، تجهیزاتی همچون سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت برای محدودیت و کنترل سرعت خودروها در بزرگراه‌ها استفاده شده است.

کریمی با بیان اینکه شرایط ترافیکی بزرگراه‌های شهر از طریق اپلیکیشن «اصفهان ترافیک» اطلاع رسانی شده و مسیر و وضعیت ترافیک به صورت زنده به شهروندان نشان داده می‌شود، گفت: تابلوهای متغیر خبری نیز در سطح بزرگراه‌ها برای اعلام شرایط ترافیکی و پیشنهاد مسیرهای جایگزین نصب شده تا تقاضای سفرهای شهری شهروندان مدیریت شود.

وی با اشاره به سنسورهای برداشت اطلاعات، اظهار کرد: این سنسورها داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و بیشتر داده‌ها در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت حمل و نقل استفاده می‌شود تا شرایط ترافیکی بزرگراه‌ها سنجش و ارزیابی شده و با استفاده از داده‎‌ها برای ایجاد شرایط ایمن و روان ترافیکی تصمیمات لازم گرفته شود.

کد خبر 491510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.