بازرسی دو اکیپ گشت تخلفات ساختمانی در شهر گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: در این شهر تعداد ساخت و سازهای برخلاف مفاد پروانه ساختمانی تقریباً ۷۰ مورد در ماه است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت طرح جامع شهری اظهار کرد: در این طرح حریم و محدوده شهر مشخص می‌شود و فردی که می‌خواهد در حریم شهر ساخت و ساز انجام دهد باید از جهاد کشاورزی مجوز تغییر کاربری دریافت کند.

وی افزود: جهاد کشاورزی درخواست تغییر کاربری را به کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی ارجاع می‌دهد، پس از صدور مجوز تغییر کاربری شخص باید به شهرداری برای گرفتن مجوز ساخت مراجعه کند که شهرداری بر اساس مجوز تغییر کاربری صادره شده از جهاد با احداث بنا به همان میزان موافقت می‌کند.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه برخی افراد بدون دریافت کسب پروانه یا بر خلاف پروانه دریافتی اقدام به ساخت و ساز انجام می‌دهند، افزود: در شهر گلپایگان تعداد ساخت و سازهای بدون پروانه (در محدوده قانونی و حریم شهر) تقریباً ۱۰ تا ۱۵ مورد و ساخت و سازهای برخلاف مفاد پروانه ساختمانی تقریباً ۷۰ مورد در ماه است.

شکرزاده افزود: ۹۰ درصد ساخت و سازهای غیر مجاز در یک سال اخیر به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده است ساخت و سازهای صورت گرفته در محدوده قانونی شهر اکثراً مخالف مفاد پروانه ساختمانی است.

وی گفت: تخلفاتی که در حریم شهر رخ می‌دهد اکثراً بدون پروانه ساختمانی است و شهرداری در راستای وظایف قانونی تمام تخلفات را به کمیسیون ماده صد برای رسیدگی ارجاع می‌دهد.

شهردار گلپایگان گفت: در این شهر دو اکیپ به صورت روزانه حتی در روزهای تعطیل گشت دارند که در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز به شهرداری گزارش می‌دهند که با ریاست دادگستری و دادستان گلپایگان بناهایی که بدون پروانه در حریم و اراضی کشاورزی شهر ساخته شده‌اند شناسایی و حکم به تخریب صادر می‌شود.

کد خبر 491503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.