دستگیری و خلع‌ سلاح برهم زنندگان نظم در هندیجان ادامه دارد

استاندار خوزستان با اشاره به تشکیل کارگروه امنیتی استان با محوریت هندیجان گفت: این کارگروه فردا پنجشنبه درباره ادامه دستگیری‌ها و نحوه خلع سلاح افراد برهم زننده نظم در هندیجان تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش ایمنا، قاسم سلیمانی دشتکی گفت: ۲ روز پیش در روستای سویره از توابع شهرستان هندیجان به واسطه فوت یکی از بزرگان این منطقه، عده‌ای با استفاده از سلاح گرم در مراسم ترحیم اقدام به تیراندازی‌هایی کرده‌اند که باعث اخلال در نظم عمومی شده است.

وی گفت: این اقدام، یعنی حمل سلاح جرم آشکار محسوب می‌شود و متاسفانه به‌دلیل وجود برخی رسوم غلط در بعضی از مناطق، افراد در مراسم عروسی و فاتحه‌خوانی اقدام به تیراندازی می‌کنند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان گفت: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضائی تا کنون ضمن دستگیری تعدادی از این افراد، همچنان با جدیت برخورد با عوامل تیراندازی در مراسم ترحیم منطقه سویره از توابع شهرستان هندیجان را در دستور کار دارند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نظم و امنیت همواره اولویت مدیریت ارشد استان است، گفت: اجاره نخواهیم داد که عده‌ای با چنین رسوم اشتباه و غلطی در جامعه به ایجاد نگرانی برای شهروندان بپردازند.

سلیمانی گفت: در همین رابطه کارگروه امنیتی استان فردا (پنجشنبه) با حضور فرماندار و مسئولان امنیتی شهرستان هندیجان در خصوص ادامه دستگیری‌ها و نحوه خلع سلاح بر هم زنندگان نظم در این منطقه تصمیم گیری خواهد کرد.

تصویب طرح جامع جمع آوری و حمل سلاح در دستور کار شورای تامین

رئیس شورای تامین استان خوزستان با تاکید بر اینکه مسببان و تحریک‌کنندگان تیراندازی در مراسم باید مورد تعقیب قضائی قرار گیرند گفت: در همین راستا طرح جامع جمع‌آوری و حمل سلاح در دستور کار این شورا (شورای تامین) قرار گرفته است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در نشست فوق العاده‌ای که شورای تامین استان در روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد کرد، این طرح به تصویب برسد.

بر اساس این گزارش، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز گذشته در پی انتشار فیلم برگزاری مراسم ترحیم در روستای سویره از توابع شهرستان هندیجان به استاندار خوزستان ابلاغ کرد به‌فوریت نسبت به بررسی ابعاد مختلف موضوع اقدام و عوامل برگزاری مراسم مذکور و همچنین افراد مسلحی که در این مراسم اقدام به تیراندازی کردند، به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نقض نظم و امنیت عمومی، به مراجع ذی‌ربط قضایی معرفی شوند و نتیجه گزارش شود.

در فیلم منتشرشده از این مراسم، تعدادی از افراد مسلح اقدام به تیراندازی کرده‌اند و مراسم نیز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 491484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.