عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۵ اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از یک شنبه‌های بازگشایی بجنورد تا تهیه طرح خوانش قزوین و اجرای طرح انضباط شهرسازی در سبزوار را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

تخریب بندسارها، موجب بروز سیلاب در گناباد شد

فرماندار گناباد مهمترین عامل بروز سیلاب در این شهرستان را فقدان استحکام بندسارها، تخریب تعدادی از آنها و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های این منطقه در جنوب خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: بندسارهای تعدادی از روستاهای حومه شهر گناباد و به خصوص پل بهاباد گنجایش حجم زیاد سیلاب را نداشت و در نتیجه بخش عمده سیلاب مناطقی از نوغاب، قصبه شهر، زیباشهر و تعدادی از مناطق روستایی را فرا گرفت و موجب آب‌گرفتگی زیاد در معابر شهری شد.

طرح خوانش هنرهای اصیل قزوین

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: تهیه طرح خوانش هنرهای اصیل قزوین به منظور احیای الگوهای قابل بهره برداری در دستورکار سازمان خدمات طراحی قرار گرفت.

همکاری و مشارکت در ساماندهی سگ‌های ولگرد ساری

زهرا نصیری، سرپرست مرکز بهداشت کار شهرداری مرکز مازندران گفت: مرکز بهداشت کار شهرداری با همراهی انجمن حمایت از حیوانات شهر ساری جهت ساماندهی سگ‌های ولگرد سطح شهر با هم همکاری و مشارکت می‌کنند.

آسفالت‌ریزی معابر منطقه آزاد ارس

سید مرتضی حسینی، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به آغاز نهضت آسفالت ریزی در محدوده ارس، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر و طرح‌های عمرانی انجام می‌شود.

اجرای طرح انضباط شهرسازی در سبزوار طی چهار سال گذشته

مرتضی احمدی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری سبزوار با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی در شهرسازی انطباق ساختمان‌ها با ضوابط و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری است، گفت: طی چهار سال اخیر با تشکیل جلسات تخصصی با اعضای کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا و کمیسیون‌های سه گانه ماده صد به منظور نظام بخشی به ساخت و سازهای در حال احداث مواردی از اعمال ضابطه مورد توافق قرار گرفته که با نظارت به اجرای آن، توسعه کالبدی شهر از نابسامانی و آشفتگی بصری خارج و تدریجاً به سمت ایجاد ساختار یکپارچه می‌رود.

یک شنبه‌های بازگشایی بجنورد

مجتبی پارسا پور، رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری بجنورد گفت: در ادامه تخریب املاک در مسیر عقب نشینی که در برنامه یک شنبه‌های بازگشایی با حضور مدیران املاک و مناطق شهرداری اجرا می‌شود، برداشت نخاله‌های حاصل از تخریب و ارائه خدمات عمرانی به یک اولویت خدماتی تبدیل شده است که با هدف جلب رضایت شهروندان انجام می‌شود.

تجهیز تاکسی‌های مراغه به سامانه هوشمند پرداخت کرایه

شهرام مروتی، سرپرست شهرداری مراغه به اجرای طرح پرداخت سریع کرایه تاکسی با عنوان «نیترو پِی» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون ۴۰ درصد از تاکسی‌های شهری به سامانه هوشمند پرداخت مجهز شده است.

طرح جمع آوری و زنده گیری سگ‌های ولگرد به صورت هفتگی

مهدی ضیاالدینی، معاون خدمات شهری شهرداری زرند از طرح جمع آوری و زنده گیری سگ‌های بلا صاحب سطح شهر خبر داد و گفت: اجرایی شدن این طرح به منظور ارتقای سلامت و آرامش شهری و رضایت خاطر هرچه بیشتر شهروندان، به صورت هفتگی در دستور کار شهرداری زرند قرار دارد.

کاشت ۲۴ هزار بوته انواع گل زینتی در ۴ بوستان شهر قدس

شهرداری قدس به منظور ارتقای جلوه بصری و حفظ طراوت و شادابی محیط بوستان‌ها اقدام به کاشت ۲۴ هزار بوته انواع گل زینتی در ۴ بوستان آزادگان، مسافر، سبزه الماس و ولی‌عصر (عج) در شهر قدس کرده است.

برون سپاری فضای سبز شهری زنجان

محمد همتیان، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: برون سپاری فضای سبز با هدف توسعه شهری و خدماتی برای جذب تعدادی نیروی کار انجام می‌شود.

کد خبر 491449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.