افزایش ۱۵ درصدی مشاوره و آموزش به مددجویان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۴۱ مددجوی کمیته امداد از خدمات مشاوره و ۱۷ هزار و ۳۵۵ نفر هم از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شیوه‌های زندگی نوین، افراد با استرس‌ها و فشارهای زیادی مواجه هستند و مشاوره خانواده فرآیندی است که راه سازگاری افراد با این شرایط و مدیریت استرس را فراهم می‌کند.

وی افزود: از آنجا که گاهی اوقات مشاوره اثر دیربازده دارد و آسیب‌های اجتماعی هر روز در اشکال مختلف، زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، کمیته امداد در سال جاری، مشاوره و آموزش‌های خود را برای مددجویان و خانواده‌های تحت حمایت به صورت جامع‌تری برنامه‌ریزی کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: در سال قبل ۱۶ هزار و ۷۴۱ نفر از مددجویان از خدمات مشاوره و ۱۷ هزار و ۳۵۵ نفر هم از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بنایی با اشاره به اینکه با ایجاد احساس آرامش می‌توان مددجو را به خودشکوفایی رساند، افزود: توسعه خدمات تخصصی مددکاری مشاوره با رویکرد پیشگیرانه صورت می‌گیرد و هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی، آگاه‌سازی مددجو در راستای آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و تاکید بر اصل پیشگیری است.

وی ادامه داد: شناسایی استعدادهای درخشان از میان مددجویان با مشاوره‌های تخصصی مشاوران امداد، بسترسازی مناسب مادی و معنوی تا شکوفایی و رشد استعداد مددجویان را مهیا می‌کند.

وی تصریح کرد: هر چه بر میزان تحصیلات و آگاهی مددجویان تحت حمایت افزوده می‌شود تمایل افراد برای اخذ مشاوره و راهنمایی از مشاوران بیشتر می‌شود، مشاوران امداد با برگزاری اتاق فکر، شورای مشاوره، مشاوره پیش از ازدواج، مشکلات بین فردی والدین با فرزندان، مشاوره بازماندگان و ترک تحصیل کنندگان، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان، اضطراب، افسردگی، شناسایی و جهت‌دهی استعدادها و توانایی‌ها و راهنمایی شغلی در قالب مشاوره و آموزش، خدمات مشاوره‌ای را به مددجویان ارائه می‌کنند.

کد خبر 491403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.